logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۸۴۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی اوقاف استان زنجان:

250 هزار پرس غذا بین زائران اربعین در شهر سامرا توزیع می‌شود/ نان مورد نیاز موکب‌های شهر سامرا توسط نانوایان زنجانی تامین می‌شود

250-هزار-پرس-غذا-بین-زائران-اربعین-در-شهر-سامرا-توزیع-می‌شود-نان-مورد-نیاز-موکب‌های-شهر-سامرا-توسط-نانوایان-زنجانی-تامین-می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه 75 خادم در موکب اداره اوقاف به زوار اربعین حسینی در شهر سامرا خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: 250 هزار پرس غذا در بین زائران اربعین در شهر سامرا توزیع می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام موسی موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارائه خدمات به زائران اربعین در شهر سامران توسط اداره اوقاف زنجان اظهار کرد: موکب اداره کل اوقاف براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده 15 روز در شهر سامرا برپا می‌شود و برای زائران خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در شهر سامران موکب 6 استان خدماتی رسانی خواهد کرد تصریح کرد: براساس برآورد‌های انجام شده در حدود 250 هزار پرس غذا همراه با میان وعده‌های در نظر گرفته شده برای زائران ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان به حضور تیم پزشکی در شهر سامرا اشاره و بیان کرد: در موکب اداره اوقاف 75 نفر خادم در این ایام خدمات رسانی خواهند کرد که از این تعداد 30 نفر در بخش تیم پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف 51 موکب برپا می کند تا برای زائران حسینی خدمات رسانی کنند و این موکب‌ها در طول مسیر ارائه خدمات خواهند کرد.

موسوی با اشاره به اینکه در مسیر نجف تا کربلا مردم عراق نیز برای زائران خدمات رسانی می‌کنند افزود: ولی سامرا این گونه نیست و خدمات رانی تنها توسط موکب‌های ایرانی انجام می‌شود و همچنین زائران در این شهر به دلیل برخی شرایط یکی نبود مکان در این شهر ساکن نمی‌شوند ولی امسال مکانی برای اسکان 2 هزار زائر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2.5 میلیون نفر زائر به سامران آمده بودند افزود: 340 هزار بطری آب علاوه بر غذای گرم و میان وعده در بین زائران توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های موکب سامرا از موقوفاتی که منطبق با نیات مورد انجام شده و این هزینه از موقوفاتی که نیت آنها خرج در راه امام حسین(ع) بوده تامین شده است گفت: همه هزینه‌ها انجام شده از طریق این نوع موقوفات است.

وی با اشاره به ارسال و نصب یک دستگاه نان پزی در شهر سامران گفت: این دستگاه سال گذشته خریداری شده و امسال نیز 12 نانوا در پخت نان در این شهر فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز کرد: پخت نان به صورت سه شیفت انجام می‌شود و تعاملی هم با موکب‌های دیگر انجام شده که موکب‌ها امکانات خود را در اختیار همدیگر قرار دهند تا خدمات رسانی به صورت مطلوب انجام شود.

وی بیان کرد: مقرر شده کل نان مورد نیاز موکب‌های مستقر در شهر سامران توسط موکب زنجان تامین شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان خاطر نشان کرد: یک محموله 15 تنی آرد به منظور پخت نان به سامرا ارسال شده است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر