logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۸۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد

چه کسی استاندار زنجان می‌شود؟/ از عدم اجماع نمایندگان تا تصمیمی که وزارت کشور در خصوص استانداران اخذ ‌می‌کند

چه-کسی-استاندار-زنجان-می‌شود؟-از-عدم-اجماع-نمایندگان-تا-تصمیمی-که-وزارت-کشور-در-خصوص-استانداران-اخذ-‌می‌کند

با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اسدالله درویش‌امیری باید با میز و صندلی خود خدا حافظی کرده و جای خود را به استاندار بعدی زنجان بدهد.

به گزارش موج رسا; 21 شهریور ماه بود که شورای نگهبان طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تأیید و سپس طبق روال قانونی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز آن را به رئیس جمهور و بعدها نیز حسن روحانی آن را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

با اجرای این قانون تعدادی از استانداران نیز مشمول این قانون  شدند که نام اسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان نیز در بین استانداران بازنشسته به چشم می‌خورد.

اسدالله درویش‌امیری در 31 مرداد ماه سالر 95 به عنوان استاندار زنجان انتخاب شده بود، وی قبل از این سمت معاون امور مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی بود.

حال که بحث رفتن استاندار زنجان مطرح است، گزینه‌های مختلفی از طرف برخی رسانه‌ها و همچنین محافل سیاسی استان مطرح است که در این راستا خبرنگار موج رسا سعی کرده در گفت‌وگو با منابع آگاه آخرین جزیئات را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

از نامهایی که برای استانداری زنجان مطرح است، می‌توان به محسن علیمردانی، نصیرپور، منادی، حضرت پور شهردار ارومیه، فرامرز نیک سرشت، ناصری و گروسی اشاره کرد.

گویا نمایندگان روز گذشته صحبت‌هایی را با وزارت کشور در خصوص استاندار زنجان داشتند که هنوز تکلیف استاندار بعدی زنجان مشخص نشده است.

وزارت کشور در حال بررسی گزینه‌ها بوده و هنوز تصمیمی در خصوص استانداران اخذ نکرده است اما طی روزهای آینده تکلیف روشن خواهد شد.

برخی نمایندگان نظرشان بر روی گزینه بومی بوده اما همه چیز به تصمیم وزارت کشور برمی‌گردد که از استانداران بومی استفاده کند یا اینکه سیاست استفاده از استاندار غیربومی باشد.

چیزی که مشخص است این بوده که مجمع نمایندگان استان هم بر روی گزینه خاصی به اجماع نرسیده‌اند.

طی روزهای آینده وزارت کشور جلسه‌ای با نمایندگان استان زنجان در خصوص استاندار زنجان خواهد داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر