logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۸۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان:

موسسه مصباح زنجان از پایگاه های مهم تولید نژاد افشاری چند قلوزا است/ رونق اقتصاد مقاومتی از اهداف موسسه مصباح

موسسه-مصباح-زنجان-از-پایگاه-های-مهم-تولید-نژاد-افشاری-چند-قلوزا-است-رونق-اقتصاد-مقاومتی-از-اهداف-موسسه-مصباح

مدیرعامل موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان گفت:موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان یکی از پایگاه های مهم تولید گوسفند نژاد افشاری چند قلوزا است.

محمد آسیابی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، با بیان اینکه بره چهار قلو گوسفند نژاد افشاری در دامداری این موسسه متولد شده است، گفت: موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان یکی از پایگاه های مهم تولید گوسفند نژاد افشاری چند قلو زا است.

وی با بیان اینکه این تولد مجدد بره چهار قلو گوسفند نژاد افشاری در این دامداری است، افزود: این موسسه با همکاری دانشگاه زنجان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان موفق به اصلاح گوسفندان نژاد افشار و انتقال ژن چند قلوزایی به این نژاد شده است.

مدیر عامل موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان، بیان کرد: با رسیدن به این علم در استان زنجان، ایران جزو شش کشور دارای علم چند قلوزایی در گوسفندان افشاری است.

آسیابی از اصلی ترین ویژگی های این دام را افزایش رشد، کاهش دنبه، چند قلوزایی، افزایش پشم، سوخت و ساز بهتر عنوان کرد و اظهار داشت: دامدارانی از استان های تهران، کردستان، آذربایجان غربی، سمنان،کرمانشاه ،همدان، لرستان، خراسان شمالی و جنوبی ،خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، البرز و سایر نقاط کشور از جمله متقاضیان تولیدات این واحد دامی هستند.

وی حرکت به سمت تولید داخلی و رونق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای جوانان و تولید محصول استاندارد و قابل عرضه به بازار تقاضا را از جمله اهداف این موسسه عنوان کرد، خاطر نشان کرد: دامداری موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان یکی از پایگاه های مهم تولید گوسفند نژاد افشاری است که با انتقال ژن چند قلو زایی، تولید گوسفندان ژن دار خود را به متقاضیان در سراسر کشور عرضه کرده و توانسته در تولید و افزایش بهره وری در تولید دام سبک ایفای نقش کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر