logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۸۴۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش

خداحافظی 20 مدیر بازنشسته با وزارت کار بر اساس قانون جدید بازنشستگی

خداحافظی-20-مدیر-بازنشسته-با-وزارت-کار-بر-اساس-قانون-جدید-بازنشستگی

آنچه مشخص است، وزارت خانه ای که در مشکلات اقتصادی و بیکاری باید حامی جوانان و تخصص گرایی باشد در حال حاضر توسط افرادی اداره می شود که سالها پیش باید صندلی و سمت خود را به جوانان واگذار می کردند.

به گزارش موج رسا; طی ماه های گذشته و بعد از تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان در دولت از سوی مجلس شورای اسلامی زمزمه های خروج بسیاری از مدیران از بدنه دولت بلند شده است.

برخی مدیران بازنشسته کشور خودشان بار سفر را بسته و آماده ترک میز مدیریتی خود شده اند اما برخی دیگر همچنان بی سر و صدا به کارهای خود ادامه می دهند تا مبادا سمتشان را از دست بدهند.

یکی از وزارت خانه هایی که تعداد زیادی از مدیران آن بازنشسته هستند و باید صندلی خود را به نیروی جوان و تازه نفس تحویل بدهند وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه آن است.

بر اساس قانون جدید 25 نفر از مدیران کل این وزارت خانه و مشاوران وزیر کار باید هرچه سریعتر باز نشسته شوند چرا که خلاف قانون در سمت خود باقی مانده اند.

بررسی ها نشان می دهد تعدادی از مشاوران و مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه که بر اساس ساز و کار جدید بایستی بازنشسته شوند، در سمت های مختلف هنوز تصمیمی برای خروج از این وزارت خانه نگرفته اند.

در همین راستا سیدحمید کلانتری معاون تعاون واحمد مشیریان معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شدند و استعفای خود را تقدیم سرپرست وزارتخانه کردند اما هنوز تعدادی از مسئولان در این وزارتخانه بر مسند خود باقی مانده اند.

  معاونین ستادی بازنشسته وزارت کار:  محمد امین سازگارنژاد معاون امور مجلس؛ حقوقی و استان‌ها  احمد میدری معاون رفاه اجتماعی  مهدی کاظمی معاون‌ مرکز حراست  مسعود کاظم زاده ؛ معاون دفتر وزارتی  نعمت اله میرفلاح نصیری، رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی    مدیران ستادی بازنشسته وزارت کار:  محمدرضا کاویانی مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات  محمود اکرم مدیرکل دفتر بودجه  خلیل حنیف مدیرکل امور استانها  محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی ها  کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری    بازنشستگان سازمان های تابعه وزارت کار:  محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر  جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری  مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا)  اکبر ترکان رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)  محمدرضا رستمی مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی    مشاوران ستادی بازنشسته  سید علی اکبر طاهایی مشاور وزیر و بازرس ویژه وزیر  ابولقاسم سرحدی زاده مشاور وزیر    بازنشستگان موسسسات تابعه وزارت کار  محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی  ملک محمد نجفی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی    در این میان اسامی برخی از مدیران بازنشسته هم هستند که به دلیل سابقه ایثارگری مشمول قانون بازنشستگی نمی شوند که می‌توان از آنها به ابراهیم مجتهدزاده رئیس مرکز حراست و علیرضا ولی‌پور مدیرکل دفتر حقوقی وزارت کار اشاره کرد.

برخی از مشاوران این وزارت نیز به مرحله بازنشستگی رسیده و اگر قانون جدید شامل حال مشاورین نیز بشود باید با جایگاه خود در وزارت خانه خدافظی کنند؛ شیخ عبدالرحیم شهسواری مشاور فرهنگی وزیر، بایزید مردوخی ؛ مشاور امور سیاستگذاری و توسعه وزیر، منوچهر یزدانی ؛ مشاور وزیر در امور تعاون و محسن سرخو ؛ مشاور وزیر و عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از این افراد هستند.

 

سرپرست بازنشسته‌ای که اگر وزیر نشود باید خداحافظی کند!

آنچه مشخص است، وزارت خانه ای که در مشکلات اقتصادی و بیکاری باید حامی جوانان و تخصص گرایی باشد در حال حاضر توسط افرادی اداره می شود که سالها پیش باید صندلی و سمت خود را به جوانان واگذار می کردند؛ نکته قابل توجه این است که محسنی بندپی سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تلاش است که به هر طریق ممکن از سوی روحانی به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شود و اگر چنین اتفاقی نیفتد او هم به دلیل سابقه کار بالا و نداشتن مدرک مثبته ایثارگری در جرگه بازنشستگان این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر