logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۸۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

نوسانات لحظه‌ای ارز بر روند صادرات تاثیر ندارد

نوسانات-لحظه‌ای-ارز-بر-روند-صادرات-تاثیر-ندارد

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بحث صادرات با یک برنامه بلند مدت انجام می‌شود گفت: هر گونه افزایش یا کاهش لحظه‌ای نمی‌تواند بلافاصله روی بحث صادرات تاثیر بگذارد.

به گزارش موج رسا; غلامحسین جمیلی با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی موج رسا با اشاره به روند کاهش نرخ ارز اظهار کرد: تثبیت قیمت واقعی نرخ ارز در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: این حرکتی که در کاهش دلار در چند روز اخیر اتفاق افتاد آغاز حرکتی بود برای اینکه نرخ ارزهای خارجی بتوانند مسیر خودشان را پیدا بکنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: تا وقتی که ما نتوانیم به یک کشف و شناسایی قیمت درست و مناسب با نیازهای کشور به لحاظ تطبیق آنها با انتظارات بخش‌های مختلف اقتصادی و هم معیارهای اقتصادی کلان کشور عدد درستی برای نرخ برابری ارز خودمان با سایر ارزها برسیم قطع و یقین نمی‌توان برنامه ریزی بلند مدتی برای هیچ کدام از حوزه‌ها از جمله حوزه صادرات کرد.

وی تصریح کرد: هر گونه کاهش هیجانی و هر گونه افزایش ناشی از بی نظمی‌های بازار صرفا روند صادرات و حوزه تجارت بین‌المللی را مختل خواهد کرد.

جمیلی بیان کرد: امیدوار هستم خیلی زود بتوانیم نرخ ثابتی را تجربه کنیم و در این بخش ثبات داشته باشیم تا تمامین فعالین بخش‌های اقتصادی بتوانند براساس آن روند تولید و بازار یابی و روند رقابت پذیری خودشان را به صورت بلند مدت دنبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه افزایش یا کاهش آنی نمی‌تواند بلافاصله روی بحث صادرات تاثیر بگذارد چون صادرات یک برنامه بلند مدت بوده و امروز اگر نرخ ارز روند کاهش داشته باشد نمی‌توان بلافاصله صادرات را انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: بحث صادرات نیاز به مشتری و بازار یابی دارد و نیاز به طرف‌های خارجی و تامین کالا و خیلی از مسائل دیگر که در واقع یک پروسه چهار پنج ماه انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر