logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۸۳۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دومین موج پیمایش مصرف فرهنگ کالاهای کشور اجرایی می شود/ اجرای طرح بررسی الحاق ایران به کنوانسیون «برن»

دومین-موج-پیمایش-مصرف-فرهنگ-کالاهای-کشور-اجرایی-می-شود-اجرای-طرح-بررسی-الحاق-ایران-به-کنوانسیون-«برن»

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال جاری دومین موج پیمایش مصرف فرهنگ کالاهای کشور اجرایی می شود.

به گزارش موج رسا; محمد سلگی دوشنبه‌شب در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب سراسری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه پژوهش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه پژوهش فرهنگ، هنر و ارتباطات سه رسالت پژوهشکده وزارت ارتباطات است، ادامه داد: اولویت هرکدام از اینها در سایت نیز بیان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری دومین موج پیمایش مصرف فرهنگ کالاهای کشور اجرایی می شود؛بیان داشت: همچنین تا قبل از پایان سال موج چهارم پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان اجرایی می شود.

سلگی همچنین به طرح‌های پژوهشی در دست انجام وزارت ارشاد نیز اشاره کرد و افزود: طرح بررسی الحاق ایران به کنوانسیون «برن» و بحث سواد رسانه‌ای و آشنایی بیشتر مردم در این حوزه نیز از دیگر اقدامات وزارت ارشاد است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به فعالیت مرکز افکار سنجی وزارت ارشاد اشاره کرد و افزود: در این مرکز نیز دو دوره تحقیقات انجام شد اما در این مرکز اولویت با مسائل فرهنگی است.

وی از انتشار ده‌ها عنوان کتاب با موضوع فرهنگ و هنر خبرداد و گفت: دفاع از پایان‌نامه‌های موضوعی در این حوزه نیز از دیگر فعالیت‌ها محسوب می شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره تاثیر نوسانات ارز در حوزه کتاب نیز گفت: البته قابل حدس است که با نوسانات ارز قطعا مصرف مردم در حوزه فرهنگ کاهش پیدا می‌کند، چون در آن شرایط نیازهای اولیه برای مردم اولویت پیدا می‌کند.

سلگی با اشاره به اینکه امیدواریم بحران‌ها هرچه زودتر تمام شده و زمینه بازگشت مردم به کتاب و کتابخوانی فراهم شود؛ تصریح کرد:هرچند که آماری از افت مصرف فرهنگی مردم نداریم، اما فرهنگ تمام شدنی نیست، چون نیاز اصلی بشر است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر