logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۸۳۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از فردا؛

با حضور 400 ناشر نمایشگاه کتاب زنجان آغاز به کار می کند/ مشارکت 40 رسانه زنجان با نمایشگاه مطبوعات

با-حضور-400-ناشر-نمایشگاه-کتاب-زنجان-آغاز-به-کار-می-کند-مشارکت-40-رسانه-زنجان-با-نمایشگاه-مطبوعات

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با حضور 400 ناشر از سراسر کشور نمایشگاه کتاب زنجان فردا آغاز به کار می کند.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان امسال در زنجان برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره از نمایشگاه 20 درصد تخفیف کتاب از سوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هزینه حمل کتاب از سراسر کشور به نمایشگاه کتاب در زنجان از سوی وزارتخانه متبوع پرداخت می شود،افزود: در این دوره از نمایشگاه بخش های مربوط به کودک و نوجوان، کتاب های درسی، دانشگاهی ارائه می شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد:علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www.icfi.ir  از لیست کتاب هایی که در این دوره از نمایشگاه در معرض فروش قرار می گیرد، مطلع شوند.

 قاسمی به حضور ناشران مطرح کشور در این دوره از نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: سازمان ها و ادارات استان هم می توانند با تهیه بن های خرید کتاب برای ادارات خود کتاب تهیه کنند.

 وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، غرفه ها به صورت رایگان در اختیار ناشران قرار می گیرد، تصریح کرد: در پوسترهای طراحی شده برای نمایشگاه کتاب سعی شده است تا از نمادهای زنجان استفاده شود.

قاسمی به اجرای 18 عنوان برنامه جانبی با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان، مرکز حفظ و نشر ارزش های اسلامی استان، انجمن حقوق شهروندی، انجمن ادبی صراط و انجمن ادبی اشراق اشاره کرد و گفت: این برنامه ها از 9 تا 14 مهر همزمان با نمایشگاه کتاب برپا می شود.

وی گفت: معرفی پنج کتاب با حضورنویسندگان زنجانی، نشست کتابخوان و معرفی کتاب ماه، نشست تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس، رونمایی از کتاب، کارگاه آموزشی تصویر سازی کتاب و نمایش انیمیشن از برنامه های جانبی این نمایشگاه محسوب می شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه حدود 400غرفه برای حضور ناشران از سراسر کشور در مساحتی بالغ بر 5 هزار مترمربع به نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور اختصاص یافته است، گفت: برای سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان زنجان هم 1500 مترمربع فضا پیش بینی شده است که 40 غرفه به خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و روزنامه ها و نشریات استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی از حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب زنجان خبرداد و گفت: مراسم افتتاحیه ساعت 16 در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر