logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۸۳۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معرفی جاذبه های گردشگری؛

اقامتگاهی با قدمت 200 ساله در زنجان/ معرفی جاذبه های گردشگری در اقامتگاه سنتی زنجان

اقامتگاهی-با-قدمت-200-ساله-در-زنجان-معرفی-جاذبه-های-گردشگری-در-اقامتگاه-سنتی-زنجان

اقامتگاه سنتی ددمان زنجان به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی است که بنای آن دارای قدمت 200 ساله است.

به گزارش موج رسا; اقامتگاه سنتی دَدَمان در محله میدان انقلاب در یکی از قدیمی ترین و مرکزی ترین نقاط زنجان واقع شده است. این هتل سنتی دارای 11 اتاق است که به صورت کاملا سنتی در دو طبقه طراحی و ساخته شده است.

نکته جالب توجه اینکه هر اتاق این مجموعه معرف یکی از جاذبه های گردشگری و ابنیه ی تاریخی این دیار خوش آب و هوا است.

 

بنای این هتل قدمتی بیش از 200 سال دارد که  در گذشته های دور به عنوان کاروانسرای مسافران بین جاده ای استفاده می شده است.

هتل سنتی دَدَمان با ظرفیت پذیرش 30 گردشگر در سال 1397 بعد از ترمیم و بازسازی احیا شد و قرار بود امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند که این مراسم کنسل شد.

 این هتل تاریخی بعد از بازسازی دارای چشم اندازی زیبا و منحصر بفرد با حوض آب زیبایی که در میانه حیاط درونی این عمارت تاریخی قرار گرفته است، چشم نوازی می کند و محیطی آرام و لذت بخش را برای گردشگران و مهمانان خود فراهم می کند.

گردشگران و مهمانانی که اقامت در این اقامتگاه را انتخاب می کنند می توانند از مراکز تفریحی و تاریخی نزدیک این هتل از جمله بازار سرپوشیده، رختشوی‌خانه و موزه مردان نمکی دیدن کنند.

همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی استان زنجان و نزدیک به این هتل می توان به اماکن زیر اشاره کرد:

 

*بازار زنجان

این بازار که لقب طولانی‌ترین بازار ایران را به خود گرفته است، ساختش از دوره اقامحمد خان قاجار شروع شده و در زمان در زمان فتحعلی شاه به پایان رسیده است.

این بازار دارای راسته های مختلفی است از جمله راسته کفاش‌ها، زرگرها، بزازها و سراج‌ها و... . چاقو است و ظروف ملیله‌کاری، چاروق، سبزی های کوهی، شیرینی های محلی از جمله سوغات و اجناس پرفروش و معروف این دیار زیبا محسوب می شود.

راسته اصلی این بازار قدیمی از خیابان سعدی شروع شده و در خیابان اصغریه به پایان می‌رسد.

 

*رختشویخانه زنجان

این بنای تاریخی و فوق العاده زیبا، یکی از بناهای کم نظیر زنجان است که تاریخچه ساخت رختشویخانه زنجان به سال ۱۳۰۷ برمی گردد.

این بنا که هم اکنون به عنوان موزه مردم شناسی این شهر معروف است در گذشته سرپناهی برای زنانی که رخت هایشان را در زمستان بیرون از خانه می شستند بوده است. بنای رختشویخانه زنجان در محله قدیمی عباسقلی خان شهر زنجان، در خیابان سعدی روبروی خیابان ۷ تیر است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر