logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۸۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

امکانات و تجهیزات شرایط بحرانی آب شهری استان زنجان تامین شد

امکانات-و-تجهیزات-شرایط-بحرانی-آب-شهری-استان-زنجان-تامین-شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای وضعیت بحرانی در شهرها انجام شده است گفت: تمام امکانات و تجهیزات شرایط بحرانی آب شهری استان تامین شد.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: استان زنجان در تابستان امسال جزو معدود استان‌هایی در کشور بود که در هیچکدام از شهرهای آن مشکل قطعی و یا تامین آب وجود نداشت.

وی افزود: 70 درصد از جمعیت استان زنجان در 21 شهر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که جمعیتی بالغ بر 750 هزار نفر را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اشاره کرد: کمیته بحران شرکت آبفای استان زنجان همه تمهیدات لازم را برای شرایط بحرانی مد نظر قرار داده و در این راستا همکاری تنگاتنگی نیز با استانداری دارد.

جزء قاسمی گفت: در حوزه مدیریت بحران تجهیزات لازم مهیا شده است و تنها در زمینه افزایش ژنراتورهای برق و تانکرهای آب نیازمند اختصاص ردیف‌های مالی لازم از محل اعتبارات بحران استان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تا دو سال گذشته امکانات و تجهیزات کافی برای شرایط بحرانی در استان وجود نداشت گفت: در حال حاضر ژنراتور‌های برق و دو دستگاه تانکر خود کششی سیار در شهرهای زنجان و ابهر استقرار یافته است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد: در صورت بروز مشکل برای سایر  حامل‌های انرژی‌، مردم می‌توانند شرایط را تحمل کنند اما در صورت قطعی آب بدون این مایه حیاتی روند زندگی عادی شهروندان دچار اختلال جدی خواهد شد‌، لذا لازم است اقدامات تامینی و پیشگیرانه جدی برای مدیریت بحران در زمینه تامین آب مورد نیاز شهروندان بعمل آمده و برنامه‌های این حوزه جدی گرفته شده و با اولویت تقویت و بروزرسانی شود.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات تامین آب اضطراری‌، در نقاط مختلف استان مطالعه شده و در حوزه پدافند غیرعامل نیز برنامه‌های جامع و مدونی در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تدوین و اجرایی شده است.

جزء قاسمی گفت: احداث چاه‌های جایگزین برای تامین آب شهر‌های استان‌، احداث مخازن جدید آب در شهر‌های استان‌، اجرای مداوم مانورهای آمادگی در زیر مجموعه‌های شرکت آب و فاضلاب استان زنجان و اجرای برخی طرح‌های ویژه برای شرایط بحرانی از جمله قابلیت جایگزینی منابع آب سطحی با منابع آب زیر زمینی اقداماتی است که در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به مرحله عملیاتی رسیده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر