logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۸۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سازمان دهیاری‌های وزارت کشور:

3 هزار میلیارد ریال به اقتصاد روستاها کمک می شود/کمک به به 280 روستای هدف گردشگری

3-هزار-میلیارد-ریال-به-اقتصاد-روستاها-کمک-می-شود-کمک-به-به-280-روستای-هدف-گردشگری

معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: برای بهبود معیشت و اقتصاد روستاییان، با پست بانک تفاهم‌نامه‌ای برای پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال منعقد شده است.

به گزارش موج رسا; سعیدرضا جندقیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور دارای دهیاری بوده و مردم از خدمات دهیاری ها استفاده می کنند.

 وی با بیان اینکه به سکونت‌های بالای 20 خانوار، روستا و زیر 20 خانوار آبادی گفته می‌شود،ادامه داد: از مجموع روستاها و آبادی‌های کشور 39 هزار پارچه آن روستا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل فقدان توان معیشتی،روستاهای کشور با کاهش جمعیت مواجه شده اند.

جندقیان نداشتن اشتغال را مشکل اصلی روستاییان عنوان کرد و افزود: برخلاف طرح این مشکل؛ چالش اصلی در روستاها، در حقیقت اقتصاد روستاها است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور بیان داشت: بزرگترین مشکل پس از معیشت در روستاها اشتغال روستایی مبتنی بر کشاورزی است و ۲۷ دستگاه در حوزه توسعه و اشتغال روستایی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود معیشت و اقتصاد روستاییان، با پست بانک تفاهم‌نامه‌ای برای پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال منعقد شده است.

جندقیان با اشاره به رویکرد توسعه گردشگری با هدف کمک به توسعه روستاها،افزود: موضوع کمک به 280 روستا از میان 500 روستای هدف گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر