logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۸۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا:

شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهند کرد/ائتلاف جهانی علیه مواضع تهدید آمیز آمریکایی شکل بگیرد

شهدای-مدافع-حرم-راه-قدس-را-باز-خواهند-کرد-ائتلاف-جهانی-علیه-مواضع-تهدید-آمیز-آمریکایی-شکل-بگیرد-

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا گفت: همانگونه شهدای دوران دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهند کرد.

 

به گزارش موج رسا; سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی در همایش طلایه داران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان زنجان، اظهار داشت: مردم استان زنجان عاشق و دلداده حسین ابن علی بوده و شجاع پرور هستند.

وی با اشاره به آشنایی خود با رزمندگان زنجانی از جنگ کردستان تا عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس، ادامه داد: مردم زنجان در مراسم یوم العباس عشق و ارادت خود را به حضرت عباس (ع) نشان می دهند که دنیا از آن تعجب می کند که چه عظمتی حضرت عباس دارد که مردم چنین مراسم هایی را برگزار می کنند.

این مقام عالی خاطرنشان کرد: قلب مردم ایران به عشق 14 معصوم می تپد و سرزمین قرآن و اهل بیت (ع) است،اما حضرت ابوالفضل العباس در میان مردم جایگاه ویژه ای دارد.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: رهبر و فرمانده شما قوای مسلح ایران نیست بلکه فرمانده دفاع از بلاد اسلامی سوریه، عراق و یمن است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در عملیات آزاد سازی خرمشهر شش گردان رزمنده از استان زنجان حضور داشتند و تنها یگانی که از دجله گذشت گردان رزمندگان زنجانی بود.

وی با اشاره به مواضع زورگویانه و دروغ های بزرگ ترامپ در سخنرانی اخیر در سازمان ملل، افزود: برای اولین بار سخنرانی رئیس جمهور آمریکا مورد استهزاء و خنده تمام روسای جمهور، نخست وزیران و مسئولان مجموع عمومی سازمان ملل شد.

این مقام عالی ادامه داد: این نشان می دهد که اعتبار بین المللی و حیثیت آمریکا رو به افول است و رئیس جمهور آمریکا یک رئیس جمهور بی حیثیت و بی اعتبار است.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا بیان داشت: بعد از سخنرانی وی رسانه های جهانی او را تجاوزگر و تروریسم اقتصادی معرفی کردند و حتی رسانه آمریکایی او را به عنوان کسی که مواضع متناقض دارد، معرفی کردند.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا با اکثر کشورهای جهان سر جنگ،دعوا،تهدید و تحریم دارد و کشورها را تهدید و تحریم می کند، زمان آن رسیده است که ائتلاف جهانی علیه مواضع تهدید آمیز و تحریم های آمریکایی شکل بگیرد.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، ادامه داد: مردم دنیا منطق رئیس جمهور ایران و آمریکا را کنار هم می گذارند و مظلومیت مردم ایران را به خوبی درک می کنند.

وی با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس برای اقتصاد مقاومتی، افزود: باید ببنیم از تجارب این دوران برای خروج از وضعیت نامطلوب استفاده کرده ایم و یا ارکان نظام می توانند از آن استفاده کنند.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: از پایان جنگ 30 سال می گذرد و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را بهمن ماه گرامی می داریم و در آغاز پنجمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: سئوال این است که حکومت و دولت ایران قادر به مقاومت در برابر تحریم های آمریکایی است و تجارب دفاع مقدس در این زمینه می تواند کارساز باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ اقتصادی همان اهداف جنگ نظامی را پیش می گیرند و همانگونه که می خواستند اراده سیاسی خود را به ملت ایران در دوران دفاع مقدس تحمیل کنند،امروز هم این رویه را در پیش گرفته اند،افزود:  یک عده در آن زمان معتقد به راهکار سیاسی برای برون رفت از مشکلات جنگ بودند،اما امام راهکار مقاومت را در پیش گرفتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع،دکتر چمران،هاشمی رفسنجانی و شهید رجایی نیز راهکار مقاومت را پیشنهاد می دادند.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا بیان داشت: در حال حاضر نیز در فضای کشور چنین فضایی است که باید یا راهکار مقاومت یا سیاسی را در پیش گرفت، ترامپ با راه اندازی جنگ اقتصادی،تحریم و عملیات روانی می گوید ما ارباب جهان هستیم و باید همه ملت ها خواسته ها ما را بپذیرند.

سردار صفوی بیان داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فضای عمومی، روحی،روانی و فرهنگی جامعه روحیه مقاومت و ایثارگری بود و درهای آسمان باز و نور خدا به قلب ها می تابید.

وی با بیان اینکه در آنزمان همه به فکر پیروزی در جنگ بودند و توقع همه پایین بود، افزود: آنزمان فساد نسبت به حالا کمتر بود و جامعه مسنجم و متحد بود و امام فرمود برای مقابله باید همه متحد باشیم.

این مقام عالی یادآور شد: کشور با یک فرمان باید بچرخد و طبق قانون اساسی باید قوای سه گانه و نیروهای مسلح با وحدت و انسجام  ولی فقیه فعالیت کنند.

سردار صفوی با بیان اینکه اعتماد مردم به سرمایه گذاران و مسئولان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود، افزود: طراحی اقتصاد جهادی طرح جهادی می خواهد.

وی با اشاره به قرارگاه های اقتصادی و روانی آمریکا، گفت: با فرمان حضرت آقا سه قوه می خواهند اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند که باید دارای راهبرد در این زمینه باشیم.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با اشاره به سرریز کردن 18 هزار میلیارد پول و 60 تن طلا به بازار، افزود: کدام عقل سلیمی اجازه ورود این حجم از نقدینگی را به بازار را می دهد، آیا این راهبرد اقتصادی درست بود، باید راهبرد اقتصادی و طرح داشته و ملت همانگونه که در جنگ حضور داشت در این جنگ با مسئولان باشند.

سردار صفوی پایه اقتصاد مقاومتی را مردمی عنوان کرد و گفت: متاسفانه 85 درصد پایه اقتصاد ایران دولتی است و اگر مسئولان و سیاستگزاران از ظرفیت عظیم مردم، نخبگان و بخش خصوصی استفاده کنند، موفقتر خواهیم بود.

وی برضرورت استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی و توسعه بخش های کشاورزی، معدنی و تجارت  تاکید کرد و گفت: باید صادرات نیز توسعه یافته و شاخص های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی برضرورت توجه به سایر بخش های اقتصادی تاکید کرد و گفت: اقتصاد ایران تک پایه ای است،2 میلیون بشکه نفت داریم صادر می کنیم و آمریکا و ترامپ نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: عمرم 66 سال است و 44 سال قبل فارغ التحصیل شده ام، امام، مردم، حضرت آقا را می شناسم،ما مردم خدایی داریم، ظرفیت های بالایی داریم و می تواند در برابر تحریم ها بایستیم اگر به آنچه اسلام گفته است توجه کنیم و به همدیگر کمک کنیم،موفق می شویم.

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این مراسم، اظهار داشت: رزمندگان استان زنجان در مجموع  در 46 عملیات خط شکن بودند.

وی با اشاره به حضور تیپ ارتش استان زنجان در دوران دفاع مقدس،خاطرنشان کرد:رزمندگان زنجانی توفیق همسنگری با شهید باکری را داشتند.

 فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز نیز رزمندگان زنجانی با روحیه شلمچه ای آماده هستند،ادامه داد: همه پیشکسوتان نیروهای مسلح و انتظامی و مردم استان زنجان با آمادگی کامل گوش به فرمان ولایت هستند و پاسخ هر فتنه و تهدیدی را از سوی دشمنان می دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر