logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۸۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح شد؛

رویارویی رزمندگان با گروه های تروریستی از زبان رزمنده زنجانی/نسل امروز می تواند بهتر از دوران دفاع مقدس عمل کند

رویارویی-رزمندگان-با-گروه-های-تروریستی-از-زبان-رزمنده-زنجانی-نسل-امروز-می-تواند-بهتر-از-دوران-دفاع-مقدس-عمل-کند

صدر محمدی یکی از رزمندگان زنجانی است که در منطقه مهاباد و سردشت در مبارزه با گروه های تروریستی حضور داشته است.

به گزارش موج رسا; یدالله صدر محمدی متولد سال 1338 و یکی از رزمندگان زنجانی است که در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرده و امروز هم در سنگر دفاع از نظام اسلامی در هئیت رزمندگان اسلام استان زنجان مشغول فعالیت است.

هفته دفاع مقدس فرصتی شد تا با این رزمنده و فرمانده این دوران به گفت و گو بنشینیم.

صدر محمدی: در سال 58 و با اخذ دیپلم در سن 19 سالگی برای انجام خدمت مقدس سربازی به مهاباد اعزام شد که در آن زمان جنگ و درگیری های در داخل شهر ارومیه و مهاباد در اوج خود بود.

در اولین روزهای ورودم به دوران دفاع مقدس بیشتر در مناطق کردستان به ویژه مهاباد که این مناطق در دست دشمن، بود، در درگیری ها شرکت کرده و نسبت به پاک سازی مناطق اقدام کردیم،در آن زمان بیشتر در داخل پادگان بودیم و دو سال خدمت مقدس سربازی در این شهرها گذشت.

 

موج رسا: از چه زمانی وارد عرصه دفاع مقدس شدید؟

 صدر محمدی: پس از دوران سربازی در قالب نیروی بسیج در عملیات رمضان شرکت کردم و به پادگان امام حسن و از آنجا به منطقه عملیاتی غرب اعزام شد.

در منطقه غرب در عملیات های برون مرزی در کشور عراق شرکت داشتم و پس از انجام این عملیات، به زنجان برگشتم.

پس از عملیات رمضان به مرخصی آمدم که به دلیل مصادف بودن با شهادت اخوی ها چند ماهی در زنجان ماندگار شدم و پس از آن به غرب و منطقه سردشت اعزام شدم.در میرآباد که تیپ زنجان مستقر بود، نگهبانی پایگاه را بر عهده داشتم.

همچنین با اخذ آموزش های لازم در پادگان مالک اشتر به عنوان مربی تخریب مشغول فعالیت بوده و از سال 67 تا 92 در منطقه ماکو حضور داشتم.

 

موج رسا:از خاطرات شیرین و تلخ خود از این دوران بگویید.

صدر محمدی:گاهی بعد از نماز صبح در تپه های مهآباد چرت می زدیم،یک روز که در حال استراحت بودم،صدای داد و هوار از خواب بیدارم کرد، بیدار که شدم با صحنه عجیبی مواجه شدم،یکی از رانندگان که می خواست تانکر خود را از آب پر کند، در سرازیری گیر افتاده و به داخل سنگری که رزمندگان در حال استراحت است بودند،رفته بود،با هیچ وسیله ای نتوانستم خودرو را بیرون بکشیم که در نهایت با تانک این کار انجام شد.

یکی دیگر از خاطراتم هم مربوط به منطقه قاسملو است که تیپ زرهی زنجان در آنجا ماموریت داشت، یکی از هم دوره ای ها در هنگام حمله دشمن به داخل سنگر پناه برده بود که در اثر انفجار سنگر،تکه تکه شده بود که شهادت این رزمنده موجب ناراحتی رزمندگان شد.

معمولا رزمندگان با هم شوخی ها جالبی داشتند در یکی از روزهای جبهه، هنگامی که در تیپ علی ابن ابیطالب بودم،مسئول لشکر آمد و گفت:یک داوطلب برای کار ثواب می خواهم، کی آماده است؟ سریع گفتم: من،اما وقتی متوجه شدم که این کار ثواب درست کردن سرویس بهداشتی برای نیروهای جدید است، فرار کردم در حالی که برای ماموریت دیگری گردان به گردان دنبال ما می گشتند. تا اینکه یکی از رزمندگان مرا دید و گفت: فرمانده صدایت می کند و کار مهمی با تو دارد،برو چادر،رفتم آنجا ،فرمانده گردان گفت: آقای صدر محمدی دنبال شما بودیم. کجا بودید؟ گفتم: دنبال کار ثواب ،گفت" دنبال آرپیجی زن هستیم. گفتم: من شیپور زنم.

موج رسا:چه طور می شود نسل امروز جامعه را با فرهنگ دوران دفاع مقدس آشنا کرد؟

صدر محمدی: برگزاری یادواره ها و آشنایی جوانان با زندگی نامه شهدا می تواند زمینه این آشنایی را فراهم کند و از طرف دیگر صدا و سیما نیز می تواند با یادآوری خاطرات آن دوران، کمک بیشتری کرد، اگر چه فیلم هایی که امروزه تولید می شود به واقعیت نزدیک نیست اما می تواند تلنگری به نسل جوان باشد چرا که نسل امروز جامعه  هوشیار است و می تواند بهتر عمل کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر