logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۸۳۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
ولایتی در جمع خبرنگاران:

حمله تروریستی اهواز شکست سیاست‌های عربستان و حامیان منطقه ای آمریکا بود

حمله-تروریستی-اهواز-شکست-سیاست‌های-عربستان-و-حامیان-منطقه-ای-آمریکا-بود-

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی حمله تروریستی اهواز را نشانه شکست سیاست‌های عربستان و حامیان منطقه ای آمریکا در خاورمیانه دانست.

به گزارش موج رسا; علی اکبر ولایتی عضو هیأت موسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همچنان باقی است» که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: سالگرد دفاع مقدس را امروز در دانشگاه آزاد اسلامی گرامی داشتیم و معتقدیم که دفاع مقدس از افتخارات تاریخ اسلام و ایران محسوب می‌شود.

 
وی افزود: جنگ تحمیلی خسارات زیادی به کشور ما زد و منجر به صدها هزار مجروح، شهید و آزاده شده، اما جزو افتخارآمیزترین نبرهای دفاعی بود که ایران توانست در مقابل تهاجم بیگانه ایستادگی کند که قطعاً این امر از برکت جمهوری اسلامی ایران و اعتقادات مردم آن به نظام مقدس ایران بوده است.
 
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه ما این است که یادبود دفاع مقدس را گرامی و آن را بزرگ بداریم.
 
وی با اشاره به حادثه تروریستی صورت‌گرفته در سی و یکم شهریور و حین رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز گفت: در ابتدا لازم است به همه خانواده‌های شریف خوزستان و اهواز که در این حادثه داغ دیده و مجروح شده‌اند و به ویژه ملت ایران و اهل‌بیت(ع) و پیروان راستین ارزش‌های اسلامی و انقلابی تسلیت بگویم. قطعاً بروز چنین حادثه‌ای بسیار تأسف‌بار است.
 
ولایتی با بیان اینکه کسانی که این اقدام تروریستی را انجام دادند مانند معارضین حضرت امام حسین(ع) در کربلا هستند که امام به آنها گفت اگر دین ندارید لااقل در دنیا آزاده باشید. کسی که بچه و کودک چند ساله و مردم بیگناه را مورد هدف قرار داده و به قتل می‌رساند حتماً انسان نیست.
 
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تأکید کرد: ریشه این افراد گروه‌ها و حامیان آنها را می‌شناسیم و می‌دانیم که تروریست‌ها و حامیان آنها این کار را کرده‌اند و قطعاً‌نتیجه عکس خواهد داد؛ یعنی اگر بعضی افراد در چنین شرایطی ممکن است از سر بی‌اطلاعی بگویند که ما با کشوری که بیش از ۳ سال یمن را بمباران کرده و می‌کند مصالحه کنیم با بروز چنین حادثه‌ای متوجه شده‌اند که قطعاً اشتباه می‌کنند.
 
ولایتی گفت:‌عربستان سعودی و امارات به نوکری و دستوارت آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که این اقدام آنها به دلیل شکست‌های متحمل‌شده‌شان در عراق، سوریه و یمن بوده است و تلاش دارند از ایران به عنوان کشوری که پایگاه اسلام است انتقام بگیرند، درحالی‌که قطعاً‌این اقدامات و حمایت‌های آنها نتیجه عکس خواهد داد.
 
وی تأکید کرد: یقین داریم که جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمند است که ریشه تروریسم و حامیان آنها را خواهد سوزاند.
 
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ و پامپئو و درخواستشان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این خواب رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا هرگز تعبیر نخواهد شد و این امر قطعی است.
 
*امکان ندارد که فروش نفت ایران با فروش آمریکا و متحدینش به صفر برسد
 
ولایتی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: بدون تردید امکان ندارد که فروش نفت ایران با فروش آمریکا و متحدینش به صفر برسد؛ چراکه ما قطعاً کشور خود را اداره خواهیم کرد و مردم هم در این مسیر کمک خواهند کرد ضمن اینکه این کشور در برابر آمریکا و ازنابش تسلیم نخواهد شد.
 
وی گفت: اگر در اوایل این کار دچار مشکلاتی شویم ولی قطعاً آینده روشنی را برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل در دنیا می‌بینم و با کمک کشورهایی که با آمریکا هم مشکل دارند از این مسیر عبور خواهیم کرد.
 
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: با استفاده از نگاه به شرق و کشورهایی که با آمریکا مشکل دارند می‌توانیم اقتصاد خود را نجات دهیم و به هیچ وجه تحت تأثیر تبلیغات سوء که برای تضعیف روحیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد قرار نمی‌گیریم؛ چراکه ۴۰ سال است این حرف‌ها عادت کرده‌ایم و اولین بار نیست که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند.
 
ولایتی در خصوص مذاکرات 1+4 که با اروپایی‌ها در حال انجام است و بسته پیشنهاد‌ی آنها برای همکاری با ایران افزود: اروپایی‌ها تاکنون در سخن منفی نبوده و تا حدودی هم مثبت بودند، ‌آنچه‌که ما از اروپایی‌ها انتظار داریم عمل است. بهتر است اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها نگران نباشند و آمریکایی‌ها اگر چاره‌ای داشته باشند اروپا را هم تضعیف خواهند کرد.
 
وی با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: اوایل روی کار آمدن رئیس‌جمهور آمریکا، وی به اروپایی‌ها گفت که از انگلیس یاد بگیرید و چرا اتحادیه اروپا دارید که این حرف وی معنایش این است که آمریکایی‌ها به دنبال آقایی خود در دنیا هستند درحالی‌که این حرف‌ها دیگر گذشته و دنیای آینده تک‌قطبی نخواهد بود.
 
*دنیای آینده دنیای چند قطبی است
 
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دنیای آینده،‌ دنیای چندقطبی است که قدرت‌های بزرگی چون روسیه و چین و مجموعه کشورهای اسلامی و به ویژه محور مقاومت و اروپای متحد قدرت‌های آینده دنیا محسوب می‌شوند.
 
ولایتی گفت: بدون تردید جهان اسلام با محوریت آرمان‌های اسلامی که پرچمدار آن جمهوری اسلامی ایران است یکی از قدرت‌های بزرگ دنیا خواهد بود، لذا ایران معتقد است که قطعاً دنیای آینده تک‌قطبی نبوده و تحت سیطره آمریکا نیست و این خواب آشفته‌ای است که برای آمریکایی‌ها تعبیر نخواهد شد.
 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر