logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۸۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اجتماعی سازی سلامت در اولویت وزارت بهداشت است/ لزوم استفاده از مشارکت مردم در جهت ارتقای سلامت

اجتماعی-سازی-سلامت-در-اولویت-وزارت-بهداشت-است-لزوم-استفاده-از-مشارکت-مردم-در-جهت-ارتقای-سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اجتماعی سازی سلامت در اولویت وزارت بهداشت است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش با اشاره به لزوم نشاط افزایی اظهار کرد: در بحث نشاط و نشاط افزایی و مقابله با خشونت، آن چیزی است که وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 97 به عنوان اولویت کاری مد نظرشان بوده اجتماعی سازی سلامت است.

وی افزود: اجتماعی سازی سلامت، در یک جمله این است که از مشارکت خود مردم در جهت ارتقای سلامت خودشان استفاده کنیم و مولفه‌ها و عوامل اجتماعی را که بر روی سلامت تاثیر می‌گذارند، مدیریت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: می‌دانیم شادی احساس خوبی است و همه به دنبال آن هستند اما اینکه بتوانیم شادی را تعریف کنیم سخت است.

وی با تشریح نشاط اجتماعی عنوان کرد: احساس عمومی ما از اجتماع به ما نشان می‌دهد که نشاط اجتماعی مطابق آن چیزی که ما می‌خواهیم نیست و نیازداریم بر روی مبحث نشاط و نشاط افزایی بیشتر کار کنیم و راه‌های علمی و کارشناسی این کار را پیدا کنیم.

قزلباش با بیان اینکه راهی که در سیستم بهداشتی برای افزایش نشاط اجتماعی تاکید می‌شود، خود‌آگاهی و خودمراقبتی است، گفت: در این راستا باید در کنار تکرار و آموزش، مهارت‌ افزایی که اصل بسیارمهمی است را یاد بگیریم و بتوانیم مهارت گفتگو کردن، ابراز محبت، شادبودن و شادزیستن و مهارت ارسال پالس‌های مثبت به خودمان و اطرافیان‌مان را یاد بگیریم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شادی طبیعت بشری است و باید این مهم را مدیریت کنیم تا جامعه سالم و بانشاطی داشته باشیم و تمام این موضوعات نشان می‌دهد که نیازمند یادگیری، مشارکت و نیازمند آموزش مهارت‌ها به فرزندان‌مان هستیم که محور تمام این کارها، خودمان هستیم .

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر