logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴
[ شناسه خبر : ۸۲۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
تولیت آستان قدس رضوی:

با روحیه عاشورایی دشمن را مستاصل کرده ایم/ پرچم عاشورا امید را در جامعه طنین انداز می کند

با-روحیه-عاشورایی-دشمن-را-مستاصل-کرده-ایم-پرچم-عاشورا-امید-را-در-جامعه-طنین-انداز-می-کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم امروز هم با همان روحیه دشمن را به برکت عاشورا مستاصل کرده ایم.

به گزارش موج رسا;آیت الله رئیسی در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: توفیقی است برای حقیر که در مجلس نورانی امام حسین (ع) در شب هشتم محرم در این مکان مقدس در جمع دلدادگان این امام همام باشم.

وی با تقدیر از دست اندکاران حسینیه اعظم زنجان و مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: در روز تاریخی هشتم محرم مردم زنجان در پایتخت شور و شعور حسینی دل ها را نزدیک به هم کرده و با انگیزه و اندیشه الهی،عرض ارادت خود را به این دستگاه عظیم نشان می دهند.

آیت الله رئیسی با اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع)،افزود: آیا فلسفه این قیام این است که ما جمع شده و از مقام حسین بن علی و اصحاب آن حضرت، تجلیل کنیم،اگر چه هر تجلیلی همراه با تحلیل باشد، ماندگاری هم دارد.

وی با بیان اینکه تجلیل باید ریشه در تحلیل و تحقیق داشته باشد، بیان داشت: ما جمع شده ایم که اعلام کنیم حضرت اباعبدالله (ع)در مقابل جور ایستاد تا دین بماند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بسیاری از کوفیان به امام حسین (ع) نامه نوشته و امام این دعوت را اجابت کرد اما این علت هم برای فلسفه قیام ابا عبدالله (ع) ناقص است و علت کامل در فرمایشات حضرت است که اساس آن را امر به معروف و نهی منکر عنوان کردند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اساس نهضت امام حسین (ع) این بود تا  جامعه را از جهل برهاند و ابا عبدالله می خواهد مردم دچار جهالت نشوند.

وی افزود: پسی از رحلت پیامبر گرامی اسلام آثار اسلامی در جامعه در حال کمرنگ شدن بود و خداپرستی جای خود را به جریان گرایی و حزب گرایی داده بود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) می فرمایند: "آی مردم نمی بینید به حق عمل نمی شود و اجرای دین در جامعه اسلامی و بشری مسکوت مانده است"،بیان داشت:جامعه بشری که خدا محور شود نه خودمحور و خودبین راه را پیدا کرده و در مسیر مستقیم گام بر می دارد.

آیت الله رئیسی ادامه داد:اگر انسان نور افکن خود را کم سو کند، راه را نمی بیند و هر چه راهبر زیبا و مقصد زیبا باشد،این این نور افکن نمی تواند مسیر را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه جمیل و جمال مال کسی است که چشم زیبا داشته باشد و ویژگی هایی همچون وفا، عدالت، ایثار، شهادت،دشمن شناسی،دشمن ستیزی، تسلیم، عبودیت خداوند متعال در این فرد تاثیری ندارد.

وی گفت: برخی انسان ها گاهی آنقدر  درست نمی بینند که امام واقعی را نمی بینند و در مقابل حجت خدا شمشیر کشیده و حق و باطل را مشتبه می کنند.

این مسئول تصریح کرد: خیلی ها چشم دارند اما چشم دلشان باز نیست چشم دل داشتن موجب می شود تا راه زندگی، دوست و دشمن را شناخته و مقصد و هدف را پیدا کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در عاشورا با انبوهی از شبهات علمی،شهوت عملی،جهل علمی و جهل عملی مواجه می شویم که باید به حسین بن علی پناه ببریم،افزود: جامعه پس از پیامبر گرامی اسلام در مقابل وجود مقدس امیر المومنین صف آرایی کردند و با حجت خدا در ستیز بودند.

وی با گریزی به اتفاقات اخیر گفت: دشمنان در جریان القاعده و داعش سوار بر انسان های بدون تفکر و تعقل شده و با پرچم لااله الاالله بزرگترین جنایات بشری را رقم زدند چرا که سوار بر موج جهل شد.

وی گفت: دشمن از انسان های نادان یار می گیرد کسی که راه و رهبر را نشناسد دچار جهل شده است و بهره ای از عقل نبرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه احزاب کسانی از کفار،قریش، مشرکین، یهودیان مدینه، منافقین، سست ایمان ها و شایعه پراکنان بودند که دست به دست هم دادند تا جامعه را به دوران جاهلیت سوق دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز هم شبهات بسیاری ایجاد می شود، تصریح کرد: امروز در امتداد جریان عاشورا همچنان جلوه ها و انسان سازی مکتب عاشورا وجود دارد و می توان با همان پیام در مقابل دشمنان صف آرایی کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تا آخر الزمان جریان نبرد بین حق و باطل وجود دارد و در این مبارزه باید همواره خود را در جبهه حق دیده و علیه باطل بدانیم چرا که عزت در انحصار خداوند متعال، پیامبر و مومنان است.

وی گفت: این عزاداری و سوگواری، اشک و ناله برای این است که به حجت خدا ظلم شده است و جا دارد تا زمین زمین است و زمان زمان است از ظالمان و ستمگران اعلام برائت کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه درس چگونه زیستن و مردن را از اباعبدالله (ع) آموخته ایم، ادامه داد: جهالت مدرن دارای چند ویژگی است.

وی با اشاره به اینکه جهالت مدرن مجهز به علم و فنآوری بوده و دارای قدرت رسانه ای بسیاری گسترده است، افزود: جهالت مدرن  مجهز به ثروت زیاد است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر چه امروز اینگونه القا می شود که جوامع بشری نمی توانند و باید سرنوشت خود را بپذیرند که انگلیسی ها، آمریکایی و صهیونیست ها آقای دنیا هستند، اما باید بدانند که پرچم عاشورا امید را در جامعه طنین انداز می کند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: مردم جریان داعش به صحنه آمدند و با رمز یا حسین و یا زهرایی که رزمندگان زنجانی به پیشانی می بستند و و به شهادت می رسیدند،وارد میدان می شوند.

وی گفت: به تعبیر رهبری دشمن می خواست و نتوانست اما می خواستیم و توانستیم و جریان عاشورایی نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه عده ای به عاشورا و جلوه های آن توجه ندارند،بیان داشت: عاشورا به ما درس زندگی، مقاومت،ایستادگی و برائت از مشرکان،معاندین و ظالمان را دارد و به همین دلیل امام فرمود:" ما هر چه داریم از محرم و صفر است".

وی گفت: فقط می توان با فرهنگ عاشورایی با جهالت مدرن مقابله کرد، در مقابل این جاهلیت توکل به خداوند متعال کارساز است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در مکتب عاشورا وظیفه را درست شناخته و به آن عمل می کنیم،گفت: باید اگر منکری دیدیم فریضه امر به معروف را انجام دهیم و اگر معروفی ترک شده باید وظیفه خود را انجام دهیم.

تلاش کنید حسینی بیندیشید و حسینی زندگی کنید.

آیت الله رئیسی بیان داشت: اندیشه و عمل انقلابی اینگونه است که اگر سوء تدبیر وجود دارد و یا به اندیشه امام و رهبری توجه نمی شود باید تذکر دهیم و اگر در اداره کسی کم کاری می کند و رشوه می گیرد و گرفتاری مردم را حل نمی کند، وظیفه داریم گوشزد کنیم.

وی گفت: کشور ما در مقابل توطئه ها قرار گرفته و دشمنان به دنبال فتنه گری و نا امید کردن مردم هستند و مسئولان باید در همه لایه های مسئولیتی خدمتگزاری را بزرگترین افتخار بدانند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر