logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۸۲۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در همایش استانی امر به معروف زنجان عنوان شد؛

فرهنگ سازی عمومی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود/ امر به معروف و نهی از منکر،رکن اصلی حادثه کربلا

فرهنگ-سازی-عمومی-در-زمینه-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-انجام-شود-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر،رکن-اصلی-حادثه-کربلا

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر باید فرهنگ سازی عمومی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان،اظهار داشت: امام علی (ع) می فرمایند:"جهاد قطره ای در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که نشان از اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند:" مسئول و مکلف هستیم نه مسئول برای کار خودمان بلکه مسئول کارهای دیگران نیز هستیم و مسئولیت منم گردن شماست."

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: فریضه امر به معرف و نهی از منکر اختصاص به روحانیت ندارد و باید همه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

سردار کرمی با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم،افزود: یکی از اهداف مهم حضرت سید الشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که این صحنه همیشگی است.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در طول 40 سال گذشته، اظهار داشت: امروز دشمن از ابزار فرهنگی برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می کند و به همین دلیل 250 شبکه برای حمله به اعتقادات مسلمانان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: سازمان ها،ادارات،دستگاه های فرهنگی،مذهبی،نیروی انتظامی و بسیج در این جهاد مقدس تلاش کرده اند و کارهای ارزشمندی انجام شده است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این فعالیت ها جوابگو نیست و باید فرهنگ سازی عمومی در این زمینه انجام شود،ادامه داد: همه مردم باید به این جهاد مقدس همچون عرصه های گذشته بپردازند.

استاد حوزه در ادامه این همایش اظهار داشت: برخی حوادث تاریخی بر اساس خیالات و توهم بشری روی داده است و معنا دارد، اما حوادث توحیدی،حادثه آفرین تاریخ ساز بوده است.

آیت الله فروغی با بیان اینکه انسان باید در هر حادثه تاریخی جایگاه خود را پیدا کرده و بعد زمان و مکان را حذف کرده و در آن حضور یابد، افزود: این فرد در بلا پروردگار عالم را شکرگزاری می کند.

این استاد حوزه بیان داشت: رکن اصلی حادثه کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود،قرآن می فرماید:"مومنان کسانی هستند که اگر قدرت و حیثیت یابند، نماز خوانده، زکات پرداخت کرده و امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

آیت الله فروغی با اشاره به اینکه هر کسی که در محله، شهر آبرو دارد باید نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند، افزود: انسان باید بداند که چقدر زندگیش کوثری است.

وی گفت: زندگی که وصل به وحی شود، کوثری است که انسان متخلق به اخلاق پیامبر و اسلام می شود.

این استاد حوزه افزود: زندگی که در آن پذیرش پیامبر گرامی اسلامی نباشد، ابتر است،همچنین جامعه ای که این پذیرش را ندارد ابتر باقی می ماند.

آیت الله فروغی ادامه داد: کسی که دارای چهار ویژگی از جمله ایمان آورده،عمل صالح داشته و از دیگران دستگیری کرده و صبر پیشه کند،از خسران به دور است.

وی افزود: خداوند متعال در سوره هود می فرماید:"اگر معیار هوس و امیال بشر باشد و خداوند نیز تابع امیال بشر باشد، نظام عالم باقی نمی ماند.

این استاد حوزه با بیان اینکه باید همه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند، افزود: چون عده ای در مسیر حق ایستاده اند به همین دلیل عالم از بین نمی رود.

آیت الله فروغی با اشاره به اینکه جامعه ایده آل باید مرزها را شناخته و مرزبانی خوبی داشته باشد، افزود: در عالم دین نیز باید هر فردی حدود الهی را شناخته و موانع طریق را بشناسند.

وی بیان داشت: باید ابتدا مرز شناسی کرده و حدود الهی را شناخته و سپس نباید از این حدود خارج شد، چرا که هرجامعه ای که از حدود الهی خارج شود،ظالم است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه انبیای الهی است و هر پیامبری که مبعوث می شود باید بندگی خداوند را کرده و از طاغوت اجتناب کند.

آیت الله فروغی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از اخلاق خداوند متعال است که باید در وجود خود و جامعه این اخلاق پیاده شود.

وی افزود: هر جا که به مرزها تجاوز شود باید مرزها را نگه داشت و اجازه نداد این مرزها جابه جا شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه امام حسین (ع) درد دین داشت، افزود: باید درد دین داشت تا به اهداف الهی رسید.

آیت الله فروغی افزود: کسی که درد دین دارد،مجاهد،مدافع حرم و شهید می شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف زمین را آباد می کند و دارای برکات بسیاری است و همانگونه که ترک آن موجب خسران جامعه می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر