logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۸۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان:

اوضاع ملتهب مس فروکش کرده است/فراهم شدن زمینه خرید بدون واسطه مواد اولیه مس

اوضاع-ملتهب-مس-فروکش-کرده-است-فراهم-شدن-زمینه-خرید-بدون-واسطه-مواد-اولیه-مس

معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی های انجام شده اوضاع ملتهب صنعت مس به عنوان صنعت دست زنجانی ها فروکش کرده است.

الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز،قیمت مواد اولیه مس نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این وضعیت روز به روز به قیمت مس تسری یافت،تصریح کرد: نایاب شدن مواد اولیه نیز ناشی از قیمت روز افزون بود. 

معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: خام فروشی یکی دیگر از عوارض افزایش قیمت ارز بر صنعت مس بود که به صورت شمش مس از کشور خارج می شد. 

خدایی فرد با بیان اینکه با رایزنی هایی که با سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام شد، صادرات شمش مس ممنوع شد،افزود: این صادرات به کشور عراق و کردستان عراق به صورت خام انجام می شد. 

وی بیان داشت: جلوگیری از صادرات توسط بورس کالا از دیگر اقدامات در این زمینه بود که این امر موجب فروکش شدن اوضاع خیلی ملتهب این صنعت شد. 

این مسئول ادامه داد: با رایزنی های انجام شده با سازمان میراث فرهنگی زمینه خرید بدون واسطه و مستقیم مواد اولیه مس فراهم شده است. 

معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: صنعتگران مس که در قالب تشکل فعالیت می کنند، می توانند برای تهیه از طریق اتحادیه تعاونی نسبت به خرید شمش و ورق مس اقدام کنند. 

خدایی فرد ابراز امیدواری کرد که با کنترل قیمت ارز مواد اولیه با قیمت مناسب و وفور به دست صعنتگران برسد. 

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگران،یادآور شد: در دو سال اخیر در قالب تسهیلات اشتغال و فراگیر به هنرمندان تسهیلات ارائه شده است.  این مسئول بیان داشت:به ۱۳۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر