logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۸۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

اقتصاد مقاومتی را جدی نگیریم،کلاهمان پس معرکه است/نمی توان منتظر ابلاغ وزارتخانه ها بود

اقتصاد-مقاومتی-را-جدی-نگیریم،کلاهمان-پس-معرکه-است-نمی-توان-منتظر-ابلاغ-وزارتخانه-ها-بود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت:اگر اقتصاد مقاومتی را جدی نگریم امواج مشکلات ما را دچار چالش کرده و کلاهمان پس معرکه است چرا که اقتصاد مقاومتی به درون زا کردن نظام تولید و اقتصاد تکیه دارد.

به گزارش موج رسا; شهرام طهماسبی امروز در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به مصوبه هئیت وزیران در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تعیین برش استانی آن،برضرورت تعیین تکلیف حوزه های اجرایی استان در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: تا کنون برش استانی ارائه نشده است.

وی افزود: اگر استان ها بخواهند کاری را انجام دهند باید تکالیف، برنامه ها،منابع و اهداف مشخص باشد که تا کنون این امر مشخص نشده است.

این مسئول با اشاره به مشخص بودن وضعیت برخی دستگاه های اجرایی، گفت: برخی دستگاه ها نیز وضعیت مشخصی در این زمینه ندارند چرا که اراده کافی برای استفاده از ظرفیت های استانی کم است که این امر نقص بزرگی در نظام سیاستگذاری محسوب می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ادامه داد: برای توسعه باید سیاست تمرکز زدائی را در پیش بگیریم در حالی که تمرکز زادئی و اراده لازم در اجرای برنامه ها در حالی که در شرایط کنونی بیشتر به این امر نیازمند هستیم،دیده نمی شود.

طهماسبی افزود: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم چه بسا که اگر از همان روزهای اول به این نوع اقتصاد توجه می کردیم بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

وی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را جدی نگریم امواج مشکلات ما را دچار چالش کرده و کلاهمان پس معرکه است چرا که اقتصاد مقاومتی به درون زا کردن نظام تولید و اقتصاد تکیه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بیان داشت: با هم افزایی و انسجام ملی و در سایه علم و توانمندی کارشناسی کشور می توانیم از این بحران عبور کنیم اگر برنامه و سیاست های اصولی را پذیرفته و عملیاتی کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه چهل سال تجربه کرده ایم باید امروز با دستاوردهای علمی به موضوع اقتصاد نگاه کنیم، ادامه داد: با کاهش ارزش پولی کشور باید از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و توسعه و تعمیق تولید بیشتر استفاده کنیم تا تلاطم های بیرونی کمتر اثرگذار شود.

وی با بیان اینکه برنامه ای از سوی وزارتخانه ها در خصوص اقتصاد مقاومتی تا کنون به استان ها ارائه نشده است، افزود: نمی توان منتظر ابلاغ وزارتخانه ها بود.

این مسئول بیان داشت: باید خودمان برنامه ریزی کنیم که با این منابع چه فعالیت هایی را انجام دهیم.

نماینده شرکت آب منطقه ای زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: تا کنون 670 میلیارد ریال برای سد و 800 میلیارد ریال برای شبکه هزینه شده است.

وی ادامه داد. به دلیل نبود مخزن تنظیمی در صورت استفاده از یک پمپ باید یک هزار آبیاری شود که تنها تعاونی ثبت شده از نظر اقتصادی قابل توجه نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: شبکه آبیاری سد گلابر در سال 95 افتتاح شده است و 2 هزار و 400 هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه برای کشت آبی و بهره برداری از سد آماده شده است.

نماینده شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اجرای طرح گردشگری در این منطقه،بیان داشت: فراخوان مزاید دو مرحله ای آماده می شود تا سرمایه گذار جذب شود.

"علیمحمدی" مشاور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در ادامه اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری به عنوان منطقه ملی اعلام و مطالعات آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل چهار محور را برای اجرای این طرح در این منطقه تعیین کرده است، افزود: تهیه و تدوین پکیچ های سرمایه گذاری به عنوان اولین محور بود که به دلیل سختی راه سرمایه گذاران انصراف دادند.

این مسئول اجرای پروژه های زیرساخت های گردشگری را از دیگر محورها عنوان کرد و گفت: تا ورودی سد گلابر این طرح اجرایی شده است.

مشاور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: احیای بناها،جاذبه های تاریخی و طبیعی از دیگر محورها بود که در برخی طرح ها مطالعات انجام شده و مرمت های اضطراری نیز در برخی موارد انجام شده است.

وی بیان داشت:هماهنگی بین دستگاهی آب منطقه ای،فرمانداری و منابع طبیعی را محور چهارم عنوان کرد و گفت: این جلسات برگزار شده است و در آخرین جلسه مقرر شد طرح مشاور کامل و در کارگروه میراث فرهنگی به تصویب برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر