logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۸۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

نواقصات موجود در جامعه را باید در کنار هم برطرف کنیم/ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشتگان هنوز ابلاغ نشده است

نواقصات-موجود-در-جامعه-را-باید-در-کنار-هم-برطرف-کنیم-قانون-ممنوعیت-بکارگیری-بازنشتگان-هنوز-ابلاغ-نشده-است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره عدم ابلاغ قانون ممنوعیت بازنشتگان به استان زنجان گفت: در صورت ابلاغ این قانون در استان اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; شهرام طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ با بیان اینکه بنده به عنوان یک مسئول از وضعیت جامعه آگاه هستم و اگر عدم آگاهی مسئولان از وضعیت جامعه مطرح شود تلقی درستی نبوده است اظهار کرد: شرایط فعلی جامعه را می‌دانیم و درک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافتی ماهانه بنده است افزود: استاندار زنجان نیز یکی دو میلیون بالاتر از من دریافت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید به همدیگر کمک کنیم افزود: خبرنگاران نماینده همه اقشار جامعه هستند و باید این نمایندگی را به درستی نمایندگی کنند.

وی با بیان اینکه ما خودمان در این جامعه زندگی می‌کنیم و از هزینه‌های زندگی کاملا آگاهیم افزود: هزینه‌های زندگی امروز جامعه را می‌فهمیم و شرایط را درک می‌کنیم.

طهماسبی به افزایش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت دلار و رسیدن به مرز 13 هزار و 500 تومان منطقی نبوده و قیمت واقعی آن این میزان نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید همه در کنار هم قرار گرفته و نواقصات را به هم بگوییم افزود: نباید خودمان را از جامعه جدا کنیم چرا زمانی که اتفاقی می‌افتد همه جدا می‌شوند و می‌گویند اون یکی انجام داده ولی زمانی که کارها خوب پیش می‌رود همه در کنارش قرار می‌گیرند در حالی که این بد‌ترین تفکر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه فکر می‌کنیم دولت فقط بد عمل می‌کند عنوان کرد: چرا همیشه فکر می‌کنیم همه چیز را باید دولت درست کند بطور مثال وقتی که اعلام می‌شود در روغن نباتی مشکل داریم مردم هجوم می‌برند و بیش از اندازه مصرفشان ذخیره می‌کنند و سبب تشدید شدن مشکلات در جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بالاخره تغییرات و شرایط نامتعادلی در جامعه ایجاد شده آیا هیچ وظیفه شهروندی نیست این وضعیت را کنترل کرده و به حالت عادی در بیاوریم گفت: به جای حل مشکلات با اقدام خود منجر به تشدید شدن وضعیت فعلی می‌شویم.

طهماسبی با اشاره به افزایش سرانه‌های آموزشی در استان زنجان بیان کرد: متوسط سرانه 4 متر و 26 سانتی‌متر بود که در حال حاضر این میزان به بالای 6 متر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش کارگاه‌های آموزشی از 112 باب به 121 باب بیان کرد: ورزشکاران سازمان یافته نیز از 45 هزار نفر به 48 هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه پزشکان عمومی نیز در استان زنجان از  418 نفر به 484 نفر رسیدند که در این راستا 15 درصد افزایش داشتیم عنوان کرد: پزشکان متخصص نیز دو برابر افزایش یافتند و از 276 نفر به 363 نفر رسیدند.

وی به افزایش بیمه شدگان در حوزه تامین اجتماعی در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: بیمه شدگان این حوزه از 164 هزار نفر بودند که به 180 هزار نفر افزایش یافته است.

طهماسبی با بیان اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز 22 هزار نفر بودند که به 42 هزار نفر رسیدند عنوان کرد: در حوزه کمیته امداد تمرکز بر حرفه آموزی و مهارت آموزی بوده که در این زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به مددجویان داده شده از 4 هزار نفر به 6600  نفر رسیده است.

وی با اشاره بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های استان از 72 کتابخانه به 92 کتابخانه افزایش یافته است خاطر نشان کرد: اعضای فعال کتاخانه‌ها هم از 52 هزار نفر به 76 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش تعداد نشریه‌های استان از 33 نشریه به 45 نشریه افزایش یافته است عنوان کرد: موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی نیز از 60 موسسه به 93 موسسه رسیده است.

وی با اشاره به عدم ابلاغ قانون ممنوعیت مدیران بازنشسته و اجرای آن بیان کرد: وقتی قانون بیایید همه موظف هستند آن را اجرا کنند ولی تاکنون در این زمینه هیچ ابلاغیه‌ای به استان نشده است.

طهماسبی افزود: اگر قرار بر ابلاغ این قانون در استان شود هر کسی که بازنشسته بوده مسئولیت و پستی داشته باشد نمی‌تواند در جای خودش بماند و باید جا‌به‌جایی صورت گیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر