logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۸۱۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

پرداخت مستمری بیش از 3 هزار خانوار بهزیستی پشت نوبتی در حساب یارانه

پرداخت-مستمری-بیش-از-3-هزار-خانوار-بهزیستی-پشت-نوبتی-در-حساب-یارانه-

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد 3 هزار و 143 خانوار پشت نوبت بهزیستی از نیمه دوم سالجاری مستمری خود را در کنار حساب یارانه خود دریافت کردند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی با اشاره به موضوع مستمری مددجویان بهزیستی اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به قشرهای آسیب پذیر جامعه دارد و با افزایش مستمری‌ها تلاش می کند مشکلات این قشر را تا حدود زیادی کاهش دهد.

محمدی افزایش 3.5 برابری مستمری مددجویان را اقدامی شایسته  و مثبت در جهت برطرف کردن نیازهای اولیه گروه های تحت پوشش عنوان کرد و افزود: تمامی مشکلات مددجویان به این شکل رفع نمی شود و نیازمند حمایت خیرین و آحاد جامعه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 4 هزار و 683 نفر مستمری بگیر توانبخشی و 2 هزار و436 نفر مستمری بگیر اجتماعی می باشند خاطر نشان کرد: تعداد خانوارهای پشت نوبتی در حوزه اجتماعی 219 نفر ، حوزه توانبخشی 1 هزار و49 نفر و کمک هزینه امداد کودکان 157 نفر است.

محمدی با اشاره به اینکه پیش از این دریافتی یک نفره مددجویان بهزیستی 530 هزار ریال و میزان یارانه آنها 455 هزار ریال بود، گفت: از این پس با اضافه شدن حقوق یارانه، آنها 1 میلیون و 85 هزار ریال دریافتی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه حقوق خانواده های دو نفر پیش از این 610 هزار ریال بود اظهار کرد: در مجموع با اضافه شدن حقوق یارانه 2 میلیون و 155 هزار ریال مستمری دریافت می‌‎کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش از این دریافتی حقوق خانواده‌های سه نفر720 هزار ریال از سوی بهزیستی بود، خاطر نشان کرد:  از سوی سازمان هدفمند کردن یارانه مبلغ 3 میلیون و 845 هزار ریال دریافتی خواهد داشت.

این مقام مسئول دریافتی خانواده‌های چهار نفره و بیشتر را از محل هدفمندی یارانه ها با اعمال این مهم مبلغ 4 میلیون و 165 هزار ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یارانه پرداختی از محل هدفمندی یارانه ها به حساب سرپرست خانوار واریز میگردد برخی معلولان متوجه میزان افزایش یارانه خود نبوده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز میزان افزایش یارانه های مددجویان در حساب سرپرست خانوار واریز میگردیدو درحال حاضر براساس برنامه ریزی های سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر گردیده است تا مستمری و افزایش مبلغ یارانه های افراد تحت حمایت از یک محل پرداخت گردد و بدین ترتیب معلولان و افراد تحت حمایت سازمان نیز با افزایش میزان مبلغ یارانه های خود اطلاع کامل را مشاهده خواهند فرمود.

محمدی گفت: در حال حاضر 25 هزار و 78نفر در سامانه خدمات الکترونیکی بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده است که از این تعداد 7 هزار و 83 نفر مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات و امکانات موردی بهره مند می گردند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر