logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۸۱۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های فرهنگی زنجان؛

از آغاز به کار نمایشگاه هنرهای تجسمی تا برگزاری جشنواره قرآنی در زنجان

از-آغاز-به-کار-نمایشگاه-هنرهای-تجسمی-تا-برگزاری-جشنواره-قرآنی-در-زنجان-

طی امروز و فردا برنامه های مختلف فرهنگی از جمله آغاز به کار نمایشگاه هنرهای تجسمی و جشنواره قرآنی شاهد و ایثارگر در زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; برنامه های فرهنگی استان زنجان این هفته نیز با حضور اقشار مختلف هنری برگزاری می شود در همین راستا دومین نمایشگاه گروهی هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی "هنر معاصر"از امروز ساعت ۱۸در گالری فرهنگسرای نور شهرستان ابهر گشایش می یابد.
این نمایشگاه شامل ١٥پروژه عکاسی از ١٥هنرجوی عکاسی است که به مدت یکسال فرآیند شکل گیری آن به طول انجامید،مدرس دوره و انتخاب آثار به عهده ی فردین نظری بوده است.
محمد آهنگری، فاطمه اصلانی، سعیده امیرلو، علیرضا بهراملو، محسن بهرامی، فاطمه پیری، الهام حاجی قربانی، مجید حبیبی، سالار رادمهر، آرمان سرابی، فائزه طاهری، آریا قشلاقی، مرضیه کردلو، محمد محمودی، یگانه نبئی عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.
این نمایشگاه تا 22 شهریور ماه هر روز از ساعت ١٧ الی ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.


*اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان
حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو خبرنگار موج رسا، از اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان در دهه محرم خبرداد و اظهار داشت: در این دهه بیش از هزار و ۱۵۵ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهری و روستایی استان زنجان اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه این تعداد مبلغ در مناطق و مراکز و مدارس و دستگاه‌های اجرایی استان مستقر می شوند، افزود: در ایام محرم گفتمان‌های دینی توسط مبلغین برگزار می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن دهه محرم با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها،برنامه‌ها باید جوان‌پسند باشد چراکه نسل امروز باید با آرمان‌های عاشورا و ایثار و شهادت آشنا شوند.
وی تصریح کرد: مبلغین در این دهه باید به بحث اقتصاد مقاومتی توجه کرده و مصرف کالای داخلی را تقویت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان همواره تلاش می‌کند تا با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه مانند کارگاه‌های سواد رسانه‌ای مهارت‌های مستقرین در امر تبلیغ را تقویت کند.


*برگزاری مسابقات قرآن کریم در زنجان
"علی بیات" معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران در صبح روز جمعه 16 شهریور در کانون فرهنگی شاهد شهرستان زنجان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات نفرات اول تا سوم مرحله شهرستانی حضور دارند، تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در بخش شفاهی شامل رشته های حفظ ، قرائت تحقیق و ترتیل و در بخش کتبی شامل رشته های تفسیر از منبع جلد دهم تفسیر نمونه و کتاب 9 جلدی آموزش مفاهیم قرآن کریم مسعود وکیل است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در این مسابقات 110 نفر از شرکت کننده واجد شرایط به رقابت می پردازند، ادامه داد: نفرات برگزیده هر رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه پیدا می کنند.
وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و بویژه در بین خانواده های معزز شاهد و ایثارگر دانست و یادآور شد: مسابقات قرآن کریم در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برنامه ریزی شده است که بخش زیر 16 سال این مسابقات در مرحله استانی به پایان می رسد.
بیات با اشاره به این که مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در 18 اسفندماه سال گذشته برگزار شده است، افزود: مرحله کشوری این مسابقات ، پس از اجرای مرحله استانی متعاقباً اعلام خواهد شد.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶ ]
برنامه های فرهنگی استان زنجان برخلاف تیتر خوب شما در حد ناچیز ودر حکم نبود است مشکل فعالیت های هنری باید در سطح مدیریت عالی استان ووزیر ارشاد ورئیس حوزه هنری شورای شهر وشهردار وهنرمندان برجسته وآزاد وغیز وابسته ومنتقد بررسی شود اداره اشاد همیشه افرادی را بعنوان هنرمند با پول وهدایا وابسته و جایگزین هنرمندان کرده است ونتیجه آن امروز گریبان جامعه را گرفته است لازم نیست همیشه دولت برای فعالیت هنری فرهنگی برخلاف نظر ارشادیها پول هزینه کند اگر اجازه داده شود هنرمندان واصحاب فرهنگ برای خدمت به مردم هزینه هم می کنند هنرمندان زنجان تشکل انجمن وبنیاد وموسسات مناسب وشایسته ندارند در انجمن های زنجان مدیران ارشاد بدنبال حل مشکلات شخصی خود مانند رهایی حتی قاتل نفس هم هستند در خانه هنر مندان آقایان بدنبال منافع وجایگاه شخصی اند
فرم ارسال نظر