logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۸۱۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

جلو استفاده‌های بی‌ر‌ویه آب باید گرفته شود/ عملیات اجرایی 41 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زنجان آغاز شد

جلو-استفاده‌های-بی‌ر‌ویه-آب-باید-گرفته-شود-عملیات-اجرایی-41-کیلومتر-شبکه-فاضلاب-در-شهر-زنجان-آغاز-شد

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شبکه آب فاضلاب در زنجان گفت: عملیات اجرایی 41 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زنجان آغاز شد.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه فاضلاب شهری اظهار کرد: عملیات اجرایی فاضلاب در شهر زنجان به طول 41 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در شهرک‌های بهارستان‌، لاله‌، منظریه‌، اراضی پائین کوه‌، شرق انصاریه و شهریار اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در 5 ماهه سال جاری در شهر‌های دندی‌، ماهنشان‌، خرمدره‌، و ارمغانخانه بیش از 7 کیلومتر عملیات لوله گذاری فاضلاب انجام شده است که از کل اعتبار مصوب سال 97 به میزان 118 میلیارد ریالی برای این پروژه‌ها تا کنون 64 میلبیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرک زیبا شهر زنجان نیز با اعتبار 30 میلیارد ریال و به طول 9.4 کیلومتر در دست اقدام است بیان کرد: تاکنون بیش از 3.1 کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

وی بخش فاضلاب را جزو اولویت‌های طرح‌های اجرایی در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد و افزود: با بهره مندی 100 درصدی شهروندان از خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب در شهر‌های استان شاهد روند توسعه پایداری شهری در این مناطق خواهیم بود.

جزء قاسمی تصریح کرد: توسعه صنعت فاضلاب در هر کشوری یکی از شاخصه‌های میزان توسعه یافتگی آن کشور محسوب می‌شود که در این راستا شرکت آب و فاضلاب ایران برنامه‌های جامع و مدوّنی را جهت اجرای کامل شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب در شهر‌های کشور تنظیم کرده است.

وی با تاکید بر امر فرهنگ سازی به عنوان اقدام شاخص در زمینه سازگاری با کم آبی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های شدیدی که در منابع آبی داریم همچنان میزان مصرف آب در کشور دو برابر میانگین مصرف جهانی است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به مصرف بالای آب در سطح کشور افزود: مصرف بالای آب در کشور در حالی است که ایران تنها یک سوم میانگین بارش جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه باید جلو استفاده‌های بی‌ر‌ویه آب گرفته شود بیان کرد: شاخص‌های موجود نشان از مصرف بی‌رویه آب و در کنار آن سایر حامل‌های انرژی در کشور دارد که این حقیقت نشان می‌دهد باید در سبک زندگی و میزان مصرف شهروندان تجدید نظر جدی انجام پذیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر