logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۸۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تعاونی‌ها نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارند/ برخی به دنبال یادگیری راه‌های کلاه گذاشتن سر یکدیگر هستند/ برای توسعه باید جیب همدیگر را جیب ملی بدانیم

تعاونی‌ها-نقش-پررنگی-در-اقتصاد-کشور-دارند-برخی-به-دنبال-یادگیری-راه‌های-کلاه-گذاشتن-سر-یکدیگر-هستند-برای-توسعه-باید-جیب-همدیگر-را-جیب-ملی-بدانیم

استاندار زنجان با اشاره به نقش تعاونیها گفت: تعاونی‌ها نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارند.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری امروز در سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان اظهار کرد: تلاش برای برطرف کردن منافع فردی کشور را از پیشرفت اقتصادی باز می دارد در حالی‌که استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و تقسیم منافع توسعه اقتصادی را در بر خواهد داشت.

وی ارجحیت دادن منافع فردی بر منافع ملی را یکی از آسیب ها و مشکلات در کشور خواند و گفت: برخی به دنبال این هستند که چطور راه‌های کلاه گذاشتن سر یکدیگر را یاد بگیرند در حالی که توسعه زمانی معنا پیدا می‌کند که جیب همدیگر را جیب ملی بدانیم و از ظرفیت تعاونی‌ها به درستی استفاده کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شکوفایی اقتصاد کشور نیازمند تامین منافع ملی است عنوان کرد: تعاونی ها در قانون اساسی جزو بخش های سه گانه اقتصادی هستند و می‌توانند جهان بهتری را بسازند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارند خاطرنشان کرد: تعاونی ها با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و اندک جامعه متوسط و ضعیف می‌توانند سبب رونق اقتصادی در کشور شوند و واحدهای کوچک را به بنگاه‌های بزرگ تجاری تبدیل کنند.

درویش امیری به تولید ۴۵۰ هزار تن گندم اشاره کرد و گفت: برای خرید گندم بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد و استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در توسعه کشاورزی سرمایه عظیمی را در این بخش ایجاد می‌کند.

محمدرضا یوسفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جشنواره اظهار کرد: امسال ۳۳۶ شرکت تعاونی در سامانه مربوط به جشنواره شرکت کردند که این رقم معادل ۳۳ درصد از تعاونی‌های استان است و شرکت آنها در جشنواره نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ تعاونی عنوان برترین‌های این حوزه معرفی شدند ابراز کرد: پنج تعاونی نمونه نیز مورد تجلیل قرار گرفتند ضمن اینکه از میان تعاونی‌های برتر سفیر تعاون انتخاب شد تا با شرکت در جلسات و کارگروه‌ها خواسته‌های این قشر را با مسئولان در میان بگذارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ سفالگر به شکل خانگی در استان زنجان فعال هستند عنوان کرد: تعاونی سفالگران را تشکیل دادیم تا با توجه به مهارت و توانایی که در این عرصه وجود دارد امکان اتصال آنها به بازار فراهم شده و مسائل مربوط به این حوزه ساماندهی شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به تشکیل تعاونی تولیدکنندگان مس در جهت حمایت و برندسازی این صنعت اشاره کرد و گفت: تعاونی تلاشگران کفش هیدج از دیگر تعاونی هایی است که در راستای حمایت از کالاهای داخلی و پشتیبانی از مشاغل خانگی ایجاد شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر