logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷
[ شناسه خبر : ۸۱۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مدیرکل حفظ آثار زنجان؛

روز شمار هفته دفاع مقدس در زنجان اعلام شد/ الگوگیری از دفاع مقدس برای مقابله با تهدیدهای دشمنان ضروری است

روز-شمار-هفته-دفاع-مقدس-در-زنجان-اعلام-شد-الگوگیری-از-دفاع-مقدس-برای-مقابله-با-تهدیدهای-دشمنان-ضروری-است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برنامه ها و روز شمار هفته دفاع مقدس در استان زنجان را تشریح کرد.

قاسم محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه سال جاری با عنوان صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی با اجرای رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه دومین روز این هفته با عنوان علم و معرفت،نخبگان و روز سرباز نامگذاری شده است، افزود: با توجه به روز بازگشایی مدارس،دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی،توجه به تلاش در تولید علم و دانش و روز تقدیر از سربازان نمونه برنامه های این روز است.

این مسئول بیان داشت: همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان دفاع ملی،جوانان و بصیرت افزایی،برنامه های مختلفی اجرایی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان از نامگذاری روز چهارم این هفته با عنوان انقلاب اسلامی،مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی خبرداد و گفت: تبیین نقش مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب و نوآوری در بخش های مهم از محورهای برنامه های این روز است.

محمدی با اشاره به نامگذاری روز پنجم این هفته با عنوان اقتصاد مقاومتی،تولید ملی، اصناف،حمایت و پشتیبانی مردمی،گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و ترغیب در حمایت از کالای ایرانی به منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگوگیری از دوران دفاع مقدس به منظور جلوگیری و مقابله با تهدیدهای دشمنان از محورهای برنامه های این روز است.

وی افزود: روز ششم این هفته با عنوان شهیدان،ایثارگران، جانبازان و فخر آفرینان نامگذاری شده است که عملیات ثامن الائمه – سالروز شکست حصر آبادان-غبارروبی،عطر افشانی و گلباران مزار شهدا،تجلیل و تکریم از ایثارگران،جانبازان و خانواده های شهدا و شهدای مدافع حرم از برنامه های این روز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: روز هفتم این هفته نیز با عنوان ولایتمداری،زنان،خانواده و سلامت نامگذاری شده است که تبیین نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان ایثارگر و انقلابی و حفظ و صیانت از خانواده از محورهای برنامه های این روز محسوب می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: آخرین روز این هفته با عنوان فرماندهان،عزت مداران و پیشکسوتان نامگذاری شده است که برنامه های مختلفی در این روز برگزار می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: برنامه های سال جاری با شعار" ما توانسته ایم " و با رویکرد چهار دهه فرهنگ،مقاومت و تقویت ساختارهای  علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور اجرایی می شود.

وی از بازخوانی عملیات ثامن الائمه و تجلیل از رزمندگان این عملیات و بررسی عوامل پیروزی در این عملیات بزرگ خبرداد و گفت: برنامه تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس نیز در استان برگزار می شود.

محمدی از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور ماه سال جاری به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی خبرداد و گفت: همایش پیاده روی خانوادگی،مراسم عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا و پاسداشت رزمندگان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه باید روحیه جهادی را در بین جوانان امروز حفظ کنیم، افزود: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در سطح استان زنجان در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر