logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۸۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سردار عبداللهی:

با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس تهدید تحریم بنزین برطرف شد

با-ساخت-پالایشگاه-ستاره-خلیج-فارس-تهدید-تحریم-بنزین-برطرف-شد-

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: یکی از تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران در موضوع تأمین بنزین بود که با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس این تهدید برطرف شد.

به گزارش موج رسا; سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز شنبه دهم شهریورماه در حاشیه مراسم اتمام ساخت و عملیات انتقال سکوی 14c پارس جنوبی در جزیره صدرای بوشهر و در جمع خبرنگاران گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارسدر زمینی به وسعت 700 هکتار اجرا شده که خوراک مورد نیاز آن نیز در داخل تأمین می‌شود.

سردار عبداللهی یادآور شد: پیش از راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تاکنون 2 فاز آن اجرایی شده بخش قابل توجهی از میعانات گازی کشور را به فروش می‌رساندیم که با راه‌اندازی این پالایشگاه معضل خام‌فروشی برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا گزینه تحریم بنزین روی میز دشمنان نیست؟

دومین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی راهی خلیج‌فارس شد

وی افزود: با اجرای 2 فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 28 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و با افتتاح فاز سوم آن ظرفیت تولید بنزین آن به 40 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میعانات گازی تحویلی را به 6 محصول که یکی از آنها بنزین است تبدیل می‌کند.

سردار عبداللهی در ارتباط با اجرای طرح‌های حوزه آب نیز یادآور شد: این قرارگاه با پیش‌بینی اقدام‌های لازم اکنون موفق به مهار 7.3 میلیارد مترمکعب روان‌آب در منطقه غرب کشور شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع آب به عنوان یکی از چالش‌های اصلی کشور مطرح است پروژه‌های این بخش از طرح‌های اولویت‌دار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) محسوب می‌شود.

سردار عبداللهی در ارتباط با ساخت 10 سکوی پارس جنوبی توسط شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) گفت: تکنولوژی ساخت این سکوها تا پیش از این در دست آمریکا و کشورهای اروپایی بود که اکنون با توانمندی متخصصان داخلی این امر بومی‌سازی شده و ایران به زمره محدود کشورهای با قابلیت ساخت سکوی میدان های گازی پیوسته است.

وی یادآور شد: کار ساخت این 10 سکو تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در موقعیت‌های مدنظر در خلیج فارس استقرار و نصب می‌شود.

منبع: مشرق نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر