logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۸۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرماندار سلطانیه:

خاک رس سلطانیه بدتر از دریاچه ارومیه تهدید کننده است/ به دنبال معرفی سلطانیه در منطقه و جهان هستم

خاک-رس-سلطانیه-بدتر-از-دریاچه-ارومیه-تهدید-کننده-است-به-دنبال-معرفی-سلطانیه-در-منطقه-و-جهان-هستم

فرماندار سلطانیه گفت: اگر این چمن خشک شود، خاک رس آن زنجان را تهدید می کند که بدتر از دریاچه ارومیه است.

به گزارش موج رسا; حسین رحمانی در حاشیه دومین جشنواره روستا در زنجان، اظهار داشت: شهرستان سلطانیه دارای 30 هزار جمعیت است که برنامه ریزی های لازم برای توسعه این شهر انجام می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلطانیه در بخش های گردشگری، افزود: قرار گرفتن عظیم ترین آجر گنبدی جهان،مقبره مولا حسن کاشی و چلبی اوغلی از آثار مهم این شهرستان محسوب می شود.

این مسئول با اشاره به جاذبه های معبد داشن کن به عنوان معبد بودایی و اسلامی و چشمه طبیعی و گردشگری شاه بلاغی،گفت: از ابتدای حضورم در این شهرستان نگاه من استانی نبوده و به دنبال معرفی ظرفیت های این شهرستان در منطقه و جهان هستم.

فرماندار سلطانیه از بازدید 500 دانشجو از کشورهای مختلف خارجی از این گنبد خبرداد و افزود: 12 سفیر مستقر در ایران از گنبد سلطانیه و مکان های گردشگری آن بازدید کرده اند.

رحمانی آماده سازی زیرساخت های لازم برای سلطانیه را از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز 100 هزار نفر وارد شهر سلطانیه برای دید و بازدید از مکان های گردشگری و گنبد سلطانیه شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نگاه برخی مدیران استانی در طول نظام مقدس استان زنجان منطقه ای بوده و فرامنطقه ای فکر نکرده اند، گفت: برخی مدیرا بنا بر حس ناسیونالیستی به مرکز استان توجه کرده و شهرستان ها غافل مانده اند.

این مسئول با اشاره به وجود 14 هکتار زمین خالی در شهرستان سلطانیه، ادامه داد: ما باید به ظرفیت ها در منطقه نگاه کنیم.

شهردار سلطانیه با بیان اینکه شهرداری به جای گرفتن عایدات از گردشگران،از اصناف می گیرد،خاطرنشان کرد: انتظار از شهر سلطانیه بالاست در حالی حتی یک هزارم بودجه نیز تامین نمی شود.

وی با اشاره به ورود یک سرمایه گذار به این شهرستان، ادامه داد: اجرای بالون در مسیر گردشگری سلطانیه و راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری و تالار پذیرایی با اعتبار 15 میلیارد تومان از طرح های قابل اجرا محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از دهیاری ها با مجوزهای ساختمان درآمد زایی می کنند، در طول یک سال گذشته تنها 4 مجوز ساختمان در سلطانیه به دلیل رعایت حریم میراث فرهنگی صادر شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بوم گردی این شهرستان، روستای ویر را 5 هزار نفر یکی از روستاهای هدف گردشگری عنوان کرد و گفت: زیرساخت های لازم در این روستا آماده شده و راه آن آسفالت می شود.

این مسئول از مهاجرت معکوس در این شهرستان خبرداد و گفت: این شهرستان دارای موقعیت خاصی از جمله قرار گرفتن در کریدور راه ها،جاده های بین المللی و جاده های ترانزیت است.

فرماندار سلطانیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط انتقال نفت جمهوری اسلامی از این منطقه عبور می کند که با راه اندازی پالایشگاه می توان در زمینه تولید مشتقات نفت فعالیت کرد.

رحمانی با اشاره به سفر ابتکار معاون رئیس جمهور به این شهرستان، گفت: با لباس ایلخانان از ابتکار استقبال کردیم که چهره خوبی به شهر داده بود.

وی با بیان اینکه و اولویت ما گردشگری است و سلطانیه جای صنعت نیست،ادامه داد: گنبد سلطانیه 60 زلزله بالای شش ریشتر را داشته است و این زلزله ها آن را خراب نکرده است.

وی با اشاره به توقف کاوش ها در سلطانیه به دلیل مباحث و اعتبارات،گفت: از نظر میراث فرهنگی بهترین جا برای میراث زیر زمین است.

این مسئول در خصوص چمن سلطانیه نیز گفت: من مخالف ورود به چمن سلطانیه هستم و طبیعت زیبای آن نباید خدشه دار شود، دغدغه ما حفظ چمن است،اگر این چمن خشک شود، خاک رس آن زنجان را تهدید می کند که بدتر از دریاچه ارومیه است.

فرماندار سلطانیه از پیگیری پساب آب های شهری برای هدایت به سمت چمن خبرداد و گفت: مجوز  چاه عمیق از امور آب گرفته ایم تا به صورت پایلوت به صورت قطره ای این چمن را احیا کنیم.

وی گفت: بالای 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در سلطانیه انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر