logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۸۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اصغر همت تاکید کرد؛

ضرورت اتمام چهار دهه اهمال به مقوله فرهنگ و هنر / گنبد سلطانیه میراث غنی فکری گذشته را زنده می کند

ضرورت-اتمام-چهار-دهه-اهمال-به-مقوله-فرهنگ-و-هنر-گنبد-سلطانیه-میراث-غنی-فکری-گذشته-را-زنده-می-کند

داور سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان گفت: پس از چهار دهه اهمال به مقوله فرهنگ و هنر بیشتر پرداخته شود چرا که هر چه ضرر و زیان داده ایم،بس است.

اصغر همت در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; ، با اشاره به نمایش های ارائه شده در سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان، اظهار داشت:نمایش های ارائه شده در این جشنواره قابل بحث است و هنرمندان برای ارائه کارها زحمت کشیده اند.

وی ضعف آموزش را یکی از مشکلات تئاتر استان زنجان برشمرد و گفت: ضروری است اداره کل هنرهای نمایشی و مسئولان فرهنگی بخاطر شهرشان اگر خدایی نکرده اختلافی هم هست کنار گذاشته و این هنر شریف را زنده تر نگه دارند.

این داور تئاتر با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا نمایش ها در سالن های خوب و با امکانات خوب برگزار شود، افزود: فضاهای فعلی استاندارد و ایده آل نیست.

همت خاطرنشان کرد: ضروری است پس از چهار دهه اهمال به مقوله فرهنگ و هنر بیشتر پرداخته شود چرا که هر چه ضرر و زیان داده ایم،بس است.

وی یکی از مشکلات مهم تئاتر امروز را عدم همکاری ارگان های مختلف برای حمایت از هنر تئاتر عنوان کرد و گفت: باید هنرمندان امنیت شغلی برای ادامه فعالیت داشته باشند.

این هنرمند برضرورت همکاری شهرداری و شورای شهر با تئاتر به عنوان هنر اصیل ایرانی تاکید کرد و گفت: باید مسئولان آستین همت را بالا زده و به کمک شهرشان بیایند.

همت افزود: هر گونه سرمایه گذاری در زمینه فرهنگی موجب حل سایر مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه می شود، عدم توجه به این مقوله موجب بروز این مشکلات شده است.

وی با اشاره به سفر خود به استان زنجان برای پنجمین بار، مردم زنجان را خونگرم توصیف کرد و گفت: در بازدیدی که از گنبد سلطانیه داشتم به عظمت داشته های فرهنگی بیشتر پی بردم.

همت با بیان اینکه سلطانیه میراث غنی فرهنگی برای کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید به این گذشته غنی فکری بیشتر توجه شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر