logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۷۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
ارشناس مسائل خاورمیانه؛

قصور مجامع بین المللی در مقابل توحش عربستان/ سازمان ملل در بین ملت ها اعتباری ندارد

قصور-مجامع-بین-المللی-در-مقابل-توحش-عربستان-سازمان-ملل-در-بین-ملت-ها-اعتباری-ندارد-

کارشناس مسائل خاورمیانه سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم آل سعود را محکوم کرد و گفت: از مجامع بین المللی از اساس با قدرت های بین المللی، آمریکایی ها و با قدرت های غربی همسو هستند و رفتارشان نباید شگفت آور و تعجب آور باشد.

به گزارش موج رسا; جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در مقابل حملات وحشیانه رژیم آل سعود به مردم بی گناه یمن اظهار داشت: قصورهای مجامع بین المللی به هیچ وجه تعجب آور و شگفت آور نیست، چون متاسفانه این ها در برابر جنایات بزرگ تر و وسیع تر سازمان ملل در بسیاری از موارد بخصوص در جنگ یمن سکوت اختیار کردند و واکنشی نداشتند.

وی تصریح کرد: اگر قرار بر این بود که سازمان ملل نسبت به آن چه که در یمن در حال رخداد است موضع گیری کند، باید الآن عربستان در تحریم شدید اقتصادی بود و باید قطعنامه های متعددی علیه عربستان تصویب می شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان داشت:  با توجه به توحش رژیم آل سعود و ارتکاب جنایت پاک سازی قومی و نسل کشی است و همچنین قتل کودکان و کشتار کودکان، باید عربستان به عنوان جنایت کار جنگی شناخته شود؛ اما متاسفانه در هیچ کدام از این موارد سازمان ملل موضع گیری نکرد.

قنادباشی با اشاره به عملکرد ضعیف سازمان ملل در مقابله با رفتار متجاوزان در منطقه گفت: متاسفانه نماینده جدید سازمان ملل در یمن، یک فرد انگلیسی است که کوشش می کند در رفتارش وقت کشی کند تا فرصت را برای عربستان، امارات و ائتلافی که عربستان در صدد این است که علیه یمن ایجاد کند، بخرد تا آن ها بتوانند موازنه را به نفع خودشان تغییر بدهند.

وی خاطر نشان کرد: دلیل سکوت مجامع بین المللی این است که آن ها از اساس با قدرت های بین المللی، آمریکایی ها و با قدرت های غربی همسو هستند و در حقیقت سکوت امروزشان در امتداد سکوت قبلی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز داشت: مسئله دوم این است که سازمان ملل آشکارا در زمان بانکی مون صراحتاً اعلام کرد که با کمک های نفتی و دلاری عربستان یک قطعنامه که مربوط به کشتار کودکان بود را پس گرفتیم که این تنها نمونه بسیار روشن مزدوری سازمان ملل در خدمت دیکتاتوری منطقه بود و در جهان نمونه ای نداشت.

قنادباشی عنوان کرد: مجامع بین المللی یک حساسیت بیشتری در نبرد الحدیده نشان دادند که در واقع توانایی دیگری هم نداشتند تا علیه یمن اقدام کنند و در حقیقت باید به شکست خودشان اعتراف کنند.

عدم واکنش مجامع بین المللی به جنایات رژیم آل سعود

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: سازمان ملل از اساس و از ابتدا که تاسیس شد برای احقاق حقوق ملت ها درست نشد، بلکه کشورهای غربی برای یک دستاویزی این سازمان را تشکیل دادند تا هرکاری که خواستند انجام دهند و در نهایت سازمان ملل نیز به نفع آن ها عمل کند که تا کنون نیز همینطور بوده است؛ اگر در مواردی هم به نفع ملت ها رای داده در واقع برای سرپوش گذاشتن بر ماموریت اصلی سازمان ملل بوده است.

قنادباشی بیان داشت: سازمان ملل بیش از گذشته برای قدرت های بزرگ  به یک ماشین امضاء تبدیل شده است و متاسفانه ذائقه سازمان ملل با دلارهای نفتی شیرین شده و شیرینی دلارهای نفتی آن ها را وا داشته که همچنان در برابر متجاوزان سکونت کنند.

وی گفت: محکوم کردن جنایات استکبار توسط سازمان ملل مسلماً تاثیری نخواهد داشت، در حالی که دربسیاری از ملت ها و کشورها شاهد تظاهرات علیه عربستان هستیم که بعنوان یک کشور دیکتاتوری که علاقمند است خواسته های سیاسی اش را به یک ملت بزرگ 27 میلیونی یمن تحمیل کند و این سبب شده که ملت ها پیش قدم شوند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان گفت: سازمان ملل در حال حاضر دیگر در بین ملت ها اعتباری ندارد و هیچ کس منتظر آرا سازمان ملل نیست و سکوت یا صدور اعلامیه های بی اثر مجامع بین المللی به هیچ وجه شگفت آور نیست.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر