logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۷۹۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

مراجعه 4 هزار و 326 نفر به مراکز مشاوره بهزیستی استان زنجان

مراجعه-4-هزار-و-326-نفر-به-مراکز-مشاوره-بهزیستی-استان-زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از مراجعه 4 هزار و 326 نفر به مراکز مشاوره بهزیستی استان زنجان خبر داد.

محمد محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: مرکز مشاوره تلفنی 1480 جهت راهنمائی و مشاوره آحاد جامعه و با استفاده از مشاوران مجرب و با تجربه از طریق برقراري ارتباط مشاوره اي به بررسی مسائل و مشکلات فردي وخانوادگی ، تحصیلی - تربیتی، پیش از ازدواج و... می پردازد.

وي مشاوره را در راستاي بهبود تصمیم گیري و حل مشکلات مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: مشاوران تلاش می کنند با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران ، بهبود فرایند تصمیم گیري ، تسهیل شکوفایی استعدادهاي بالقوه و کمک به بالا بردن اثر بخش و توانایی سازگاري زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم آورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از مشاوره کمک به مراجعه کننده در سازگاري موثر با خود و محیط پیرامون است خاطر نشان کرد : این مهم در زمینه هاي مختلف اعم از مشاوره خانواده، پیش از ازدواج، تحصیلی، تربیت کودك و مشاوره هاي فردي از سوي این خط به صورت رایگان ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سالجاري 4 هزار و 326 نفر به مراکز مشاوره حضوري مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان زنجان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 3 هزار و 871 نفر مربوط به مراکز مشاوره حضوري غیر دولتی و تعداد 455 نفر مربوط به مراکزو دفاتر مشاوره حضوري دولتی از خدمات و مشاورهاي فردي، خانودگی، تربیتی، تحصیلی ، کودك و نوجوان ، پیش ازازدواج ، مشاوره هاي پیش از طلاق و ... بهره مند شدند.

محمدي ارائه خدمات مشاوره اي و روان شناختی ، پیشگیري از آسیب هاي اجتماعی از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس گیرنده ، کمک به تماس گیرنده براي شناخت مشکل ؛ بررسی ، تجزیه و تحلیل و انتخاب راه حل مناسب ، کمک به تماس گیرنده براي شناخت توانایی هاي خود ، تغییر ونگرش و کاهش رفع مشکلات ، آشنا نمودن تماس گیرنده با اصول و فرایند مشاوره را از اهداف اصلی مراکز مشاوره تلفنی بر شمرد و ادامه داد: بهزیستی بهعنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب هاي اجتماعی ، طلاق و اعتیاد می شناسد.

وي ادامه داد: از ویژگی هاي منحصر به فرد مشاوره تلفنی رایگان بودن ، سریع ، آسان و در دسترس بودن و همچنین گمنام و ناشناخته ماندن تماس گیرنده و ضریب نفوذ بالا در بین مردم می باشد. صداي مشاور تلفنی بصورت تخصصی با هدف ارتقائ سلامت روان افراد جامعه ، دسترسی به خدمات مشاوره و روان شناختی از طریق تلفن در هر نقطه از کشورمناطق روستایی و شهري و در دوشیفت از شبانه روز، ارایه خدمات تخصصی و متنوع فعالیت می نماید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر