logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۷۹۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای استان زنجان:

عاملان اخاذی و کلاهبرداری از 30 نفر در فضاي مجازي در زنجان دستگیر شدند

عاملان-اخاذی-و-کلاهبرداری-از-30-نفر-در-فضاي-مجازي-در-زنجان-دستگیر-شدند

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسايي و دستگيري يك زن و شوهر كلاهبردار خبر‌داد و گفت: متهمان در شبكه اجتماعي تلگرام با ايجاد چندين كانال و تبليغ فروش انواع البسه و پارچه از بيش از 30 نفر كلاهبرداري كرده بودند.

به گزارش موج رسا; محمد‌علی آدینه‌لو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان زنجان طی رصد و گشت‌زنی‌های مستمر موفق به شناسایی و دستگیری يك زن و شوهر كلاهبردار در فضاي مجازي شدند‌.

وی تصريح كرد: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اين متهمان با ایجاد کانال تلگرامی و ارائه شماره کارت بانکی، تحت عنوان فروش انواع البسه و پارچه کلاهبرداری كرده و از ارسال كالاي سفارشي خوداري مي‌كردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان بیان کرد: مخفيگاه متهمان در يكي از شهرهاي غرب كشور شناسايي و با هماهنگي قضاي تیمی از ماموران پلیس فتا استان زنجان به محل اعزام و کلیه ابزارهای دخیل در جرم كلاهبرداري را كشف و توقیف كردند.

وي با اعلام اينكه بدين شيوه متهمان روزانه از تعداد افراد کلاهبرداری مي كردند گفت: اين زن و شوهر به مرور زمان براي عدم شناسايي و جلب مشتري‌هاي جديد کانال تبلیغاتی خود را در فضاي مجازي تغییر می‌دادند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بيان اينكه احتمال دارد متهمان از افراد زيادي بدين شيوه كلاهبرداري كرده باشند گفت: درتحقيقات اوليه مشخص شد متهمان از بيش از 30 نفر بين هفت تا 30 ميليون ريال كلاهبرداري كرده‌اند.

وی با تاكيد بر اينكه امروزه شاهد افزايش روز به روز قربانيان جرايم در فضاي مجازي هستيم گفت: مردم در فضاي مجازي فريب افراد شياد و كلاهبردار را نخورده و خريد هاي خود را از سايت‌هاي معتبر انجام دهند.

آدینه‌لو با تاكيد بر اينكه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد افزود‌: شهروندان مراقب آگهی‌های فروش درج شده در فضای مجازی و شبكه‌ها اجتماعي بوده و از اعتماد بیجا خود داری کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر