logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۷۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سیستم پایش فرهنگ عمومی در استان ها قوی تر می شود/میزان بالای احساس خوشبختی در استان زنجان

سیستم-پایش-فرهنگ-عمومی-در-استان-ها-قوی-تر-می-شود-میزان-بالای-احساس-خوشبختی-در-استان-زنجان-

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:سیستم پایش فرهنگ عمومی در استان ها و در کشور با برنامه ریزی های انجام شده،قوی تر می شود.

به گزارش موج رسا; عباس صالحی در جلسه شورای فررهنگ عمومی استان زنجان اظهار داشت:تاریخ تشیع در ایران با ورود اسلام به کشور دارای تاریخچه طولانی است و شواهد موجود در استان زنجان به کمک این اثبات ها آمده و می آید.

وی افزود: زنجان از دوره فداییان اسلام،دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری در کشور داشته است، افزود: امروز هم شهدای مدافع حرم نشان دهنده فرهنگ شهادت این خطه است.

وی با بیان اینکه زنجان رتبه ای بالاتر از میانگین کشوری در فرهنگ عمومی دارد،افزود: زنجان در زمینه اعتیاد پایین ترین رده را دارد که این امر نشان می دهد گذشته تاریخی این خطه به کمک آمده است که سرپا تر از استان هایی باشد که نسبت به آنها نگرانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان در زمینه شادی و نشاط اجتماعی نیز دارای جایگاه بالایی در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در پیمایش نگرش ها و ارزش ها در جامعه،میزان احساس خوشبختی در استان زنجان بالا است.

صالحی با بیان اینکه فداکاری و ارق ملی در میان مردم زنجان بالا است،افزود: بر اساس این پیمایش 90 و 3 دهم درصد مردم زنجان به گزینه" اگر دشمن به کشور حمله کند،چه می کنید؟"حضور در جنگ را انتخاب کردند.

وی با اشاره به ارادت بالای زنجانی ها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،گفت: 93.5 دهم مردم زنجان گزینه های زیاد و خیلی زیاد را در این پیمایش انتخاب کرده اند.

این مسئول گفت: ولایت به عنوان شاخص بسیار قابل توجه در بین مردم استان زنجان محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در حوزه نماز نیز مردم زنجان دارای درصد بالایی در این پیمایش هستند و در زمینه روزه نیز 57.5 درصد گزینه همیشه را انتخاب کرده اند.

صالحی با اشاره به فرصت های قابل توجه در حوزه های مختلف در استان زنجان، گفت: باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی پایش فرهنگ عمومی را ملی، منطقه ای و استانی عنوان کرد و گفت: این شورا به دیده بانی فرهنگ عمومی کشور می پردازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضروری است داده های پیمایش ملی در استان ها  تحلیل ثانویه شود و استان زنجان در این زمینه پیمایش های خوبی دارد.

وی برضرورت تعلق خاطر نشان دادن به پیمایش های ملی تاکید کرد وگفت: یکی از پایه های فصل گفت و گو این پیمایش ها محسوب می شود.

این مسئول با بیان اینکه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی از دیگر دغدغه ها محسوب می شود، گفت: آسیب های متعددی در استان ها وجود دارد که باید مشکلات بررسی شده و حل شود.

 وی برضرورت افزایش سواد رسانه های در کشور تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی در خدمت حل مشکلات و آسیب های اجتماعی قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برضرورت بر ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: بررسی درگیری‌های استان نشان دهنده پایین بودن فضای تعامل در جامعه است.

صالحی با بیان اینکه طی 10 سال درگیری‌ها چند برابر شده است، افزود: این موضوع بیانگر این است که فضای تعاملی در کشور پایین است.

وی با اشاره به موقعیت کنونی کشور،ادامه داد: این شرایط به خواسته خود ایرانیان به وجود نیامده و استکبار آن را تحمیل کرده است.

این مسئول بیان داشت:استکبار طی دهه‌های مختلف مقتضی با شرایط زمان به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده است که باید تدابیری برای مقابله با آن اندیشیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود فضای همدلی و همراهی در زنجان، افزود: این فضا کمک می‌کند که زنجان به عنوان یک استان نمونه در زمینه تحرک در حوزه فرهنگ عمومی تبدیل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر