logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۷۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با برگزاری مراسم اختتامیه؛

جشنواره داستان نویسی رضوی در زنجان به کار خود پایان داد/ زبان ترکی معارف اهل بیت(ع) را زیباتر معرفی می کند

جشنواره-داستان-نویسی-رضوی-در-زنجان-به-کار-خود-پایان-داد-زبان-ترکی-معارف-اهل-بیت(ع)-را-زیباتر-معرفی-می-کند

با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان، جشنواره داستان نویسی رضوی در زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش موج رسا; "وفایی "مشاور مدیرعامل  بنیاد بین اللملی امام رضا(ع) در آیین اختتامیه جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در اجرای این جشنواره اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره رضوی با تغییر تقویم اجرایی برگزار شد.

 وی با اشاره به برگزاری دو جشنواره ملی در دوره بعد این جشنواره در استان ها،گفت: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود که مردمی بودن جشنواره از ویژگی های آن است.

این مسئول با بیان اینکه امروز نباید در انتقال کلام ائمه معصوم(ع) به منبرها متکی بود،افزود: باید از ابزار هنر برای انتقال کلام ائمه معصومین بهره‌مند شد چرا که دارای اثرگذاری بیشتری است.

مشاور مدیرکل بنیاد بین اللملی امام رضا(ع) در جشنواره رضوی با اشاره به قرار گرفتن در چهل سالگی انقلاب اسلامی،بیان داشت: دشمنان تمام تلاش خود را از طریق رسانه های معاند برعلیه اسلام و انقلاب به کار گرفته اند. 

وفایی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر و آسیب شناسی در برگزاری این جشنواره تاکید کرد و کفت: یکی از وظایف اصلی حفظ زبان ترکی به عنوان یکی از زبان های اصلی برای معرفی معارف اهل بیت(ع) است. 

وی با اشاره به معجزات امام هشتم و انتقال این معجزات در قالب آثار هنری و نوشته به مردم جهان، گفت: بسیاری از مردم خواسته های خود را از امام رضا گرفته اند.

"فاطمه کرباسی"، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به بیاناتی از امام رضا (ع)،گفت: معصومین (ع) الگوی جامعه هستند که باید به آنان تاسی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جنین جشنواره هایی هویت فرهنگی، ملی و بومی زبان ترکی را احیا می کند، افزود: زمینه برای نویسندگان ترک زبان برای بیان خاطرات سفر زیارتی به زبان ترکی در قالب این جشنواره فراهم شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان، نخستین استانی است که در کشور موضوع داستان نویسی به زبان ترکی را اجرا کرده است، ادامه داد:  جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در سه بخش داستان بلند(رمان)، داستان کوتاه و داستانک و در دو رده سنی زیر30 سال و بالای 30 سال برگزار شد و 109 نفر با ارسال 173 اثر در جشنواره شرکت کردند.

 به گفته کرباسی، در رده سنی زیر30 سال، 44 نفر و در رده سنی بالای 30 سال، 55 نفر و از استان های زنجان، البرز، خراسان رضوی، تهران، اردبیل، همدان، سمنان، قم، آذربایجان غربی و شرقی شرکت کردند.

 گفتنی است، همزمان با آیین اختتامیه جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی از برگزیدگان تقدیر شد.

 در بخش داستانک زیر ۳۰ سال سیده فاطمه موسوی و علی احمدی از زنجان به صورت مشترک اول، سهیل صفری و مجتبی حسنی از زنجان به صورت مشترک دوم و زهرا ناصران از آذربایجان شرقی و سما صفری از زنجان به صورت مشترک سوم شدند.

 همین طور در بخش داستان کوتاه زیر ۳۰ سال شیوا محمدی از زنجان به عنوان نفر اول، حمید اسدی و علیرضا قاسمی از زنجان به صورت مشترک به عنوان نفر دوم و الهه رفیعی از زنجان و ائل آی طاهری از آذربایجان غربی به صورت مشترک به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

 در بخش داستان بلند(رمان) هم از آثار ارسالی ندا صمدی، فاطمه کتابی و علی امامی از زنجان به عنوان آثار شایسته تقدیر، تجلیل شد.

 در بخش داستانک بالای ۳۰ سال هم آثار صمد ملکی و بهرام صفری از زنجان به عنوان آثار برتر، سعید قاسمی و مهدی ریاحی از زنجان به صورت مشترک عنوان اثر دوم و بهناز صادق پناه از البرز و محمود رفیعی از زنجان به عنوان آثار سوم تقدیر شد.

 در این جشنواره سید محمود مهدوی از اردبیل در بخش داستان کوتاه بالای 30 سال، نفر اول، لیلی کرامتی از اردبیل و مصطفی صمدیان از قم به صورت مشترک نفر دوم و نوید ظریف کریمی از مشهد و حمیدرضا بازرگانی از زنجان به صورت مشترک عنوان نفر سوم را به خود اختصاص دادند.

 در بخش داستان بلند(رمان) بالای 30 سال هم آثار ابراهیم حبیبی، معصومه خداکرمی و آراسته محمدی به عنوان آثار شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر