logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۷۸۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در دوره سیزدهم؛

دیگ های جشنواره آش ایرانی بار گذاشته شد/استقبال زنجانی ها از همان روز اول

دیگ-های-جشنواره-آش-ایرانی-بار-گذاشته-شد-استقبال-زنجانی-ها-از-همان-روز-اول

از امروز 22 مرداد ماه سال جاری،سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش موج رسا; مديركل ميراث فرهنگي،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، اظهار داشت: سيزدهمين جشنواره ملي آش ايراني، بزرگترين فستيوال غذاي كشور محسوب می شود که هر ساله در زنجان برگزار می شود.

يحيي رحمتي ادامه داد: در اين جشنواره روزانه 45 نوع آش از سراسر كشور براي بيش از 40 هزار نفر طبخ خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: نمايشگاه بزرگ صنايع دستي نيز در كنار جشنواره با 130 غرفه برپا شده است كه در آن هنرمندان صنعتگر 31 استان و منطقه آزاد تجاري قشم حضور دارند.

دبير سيزدهمين جشنواره ملي آش ايراني با اشاره به حضور تمامي اقوام ايراني در اين جشنواره، افزود: نمايش هاي آئيني هنرمندان اردبيل، بوشهر، كردستان، خراسان شمالي و خراسان رضوي از جمله برنامه هاي اين جشنواره است.

رحمتي از حضور هفت  سياه چادر عشايري از از استان هاي زنجان، چهارمحال و بختياري، گلستان، كرمانشاه، ايلام و خراسان شمالي در اين جشنواره خبر داد و گفت: شب هاي فرهنگي جشنواره آش ايراني نيز هر شب با حضور هنرمنداني از سراسر كشور برگزار مي شود.

مدیرکل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره آش،بیان داشت: کالای ایرانی؛ فقط مختص تولیدات صنعتی نیست.

رحمتی ادامه داد: آنچه در حوزه خورد و خوراک تبدیل می‌شود باید پایه اول سفره خانواد‌ه‌های ما باشد؛ از همین رو امروز شاهد این هستیم که آش اصلی‌ترین غذای ماست؛ چرا که همواره می‌بینیم پسوند آش را در آشپز و آشپزخانه استفاده می‌شود.

 

*زنجان در برگزاری جشنواره ها پیشگام است

"مهرداد سلطانی" معاون امور عمرانی استاندار زنجان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان،اظهار داشت: جشنواره آش ایرانی دوره سیزدهم خود را تجربه می کند و استان زنجان در زمینه برگزاری این جشنواره پیشگام است.   وی با تقدیر از عوامل اجرایی این جشنواره، بیان داشت: برگزاری این جشنواره تنها با هدف معرفی فرهنگ غذای ایرانی نسبت بلکه در قالب این جشنواره روحیه تعامل پذیر و مهمانواز زنجانی ها نیز به نمایش گذاشته می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیگ های جشنواره آش ایرانی  نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است که در این بحبوحه مشکلات اقتصادی موجب آرامش و آسایش می شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان همانگونه که به شهر شور و شعور حسینی مشهور است، شهر نشاط و شور زندگی است و به این مردم شادمان افتخار می کنیم.

سلطانی گفت: برگزاری این جشنواره در دامان طبیعت را به فال نیک می گیریم.

 

*زنجان پیشگام برگزاری جشنواره غذا در کشور

"مسیح‌اله معصومی" شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: زنجان با برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی پیشگام برگزاری جشنواره غذایی در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با برگزاری 13 دوره ای امروز به برند ملی تبدیل شده است چرا که موجب معرفی غذاهای سراسر کشور می‌ شود.

شهردار زنجان با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در طول برگزاری این جشنواره، بیان داشت: بسترهای لازم برای اجرای این برنامه آماده شده است.

وی مناسب‌سازی داخل سایت برگزاری جشنواره، تمیز نگهداشتن مجموعه و  بحث ایجاد فوریت‌های مکانی از جمله اقدامات شهرداری است و قرار نیست شهرداری انتفاعی از این جشنواره داشته باشد.

گفتني است: سيزدهمين جشنواره ملي آش ايراني 22 الي 26 مرداد ماه سالجاري در مجموعه گردشگري گاوازنگ زنجان برگزار مي شود و علاقمندان از ساعت 18 الي 23 مي تواند از اين جشنواره بازديد بعمل آورند.//ن

عکاس:عبدالرضا ولایی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر