logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۷۸۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نگاهی به زندگی نیکوکار زنجانی؛

خیری که از 18 سالگی مدیر مدرسه شد/ جامعه امروز نیاز به قوت قلم و قلب خبرنگاران دارد

خیری-که-از-18-سالگی-مدیر-مدرسه-شد-جامعه-امروز-نیاز-به-قوت-قلم-و-قلب-خبرنگاران-دارد

احمد محمدی سهروردی یکی از خیرین استان زنجان است که از 18 سالگی مدیر مدرسه شد و امروز در کسوت وکالت به مردم خدمات رسانی  می کند.

به گزارش موج رسا; احمد محمدی سهروردی یکی از خیرین و نیکوکاران زنجانی است که این روزها در جمع خبرنگاران استان زنجان حضور یافته و حتی زمینه کمک به انجمن خبرنگاران استان زنجان را فراهم کرده است.

این خیر اهل سهرورد زندگی نامه جالبی دارد که شاید برای بسیاری از افراد جامعه الگو باشد، احمد محمدی که متولد سال ۱۳۵۱ در شهر سهرورد از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان است،تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سهرورد طی کرد و تا سوم راهنمایی در این شهر مشغول به تحصیل بود.  اما شهر ابهر مقصد بعدی ادامه تحصیل برای محمدی بود، در ۱۴ سالگی در سال ۱۳۶۵ وارد دانشسرای ابهر شد و در ۱۸ سالگی اولین پست مدیریتی خود را با شوق وصف ناپذیری در روستای قلعه جوق تجربه کرد.

مدیریت مدرسه روستای قلعه جوق اولین تجربه مرد خیر قصه است ،پس از آن در دانشگاه تربیت معلم تهران تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته دبیری ادبیات عرب آغاز می کند تا علاوه بر علوم قرآني به ادبيات فارسي نيز تسلط يابد.

  احمد  محمدی در سال 73 اولین مدرک لیسانس خود را از  دانشسرای عالی ایران اخذ می کند و پس از فارغ التحصیلی به زادگاهش سهرورد بر می گردد و مدت ۳ ماه در دبیرستان شهاب الدین سهرورد و سپس ۳ ماه دیگر در شهر خدابنده تدریس می کند، پس از آن راهی شهر زنجان شده و مدت ۳ سال در دبیرستان شریعتی زنجان با عشق و علاقه مشغول آموزش می شود. 

این خیر زنجانی پس از تدریس در زنجان به آموزش و پرورش منطقه ۱ تهران منتقل می شود و چندین سال در قالب دبیر نمونه دبیرستان های تهران معرفی می شود،این پایان کار این دبیر آموزش و پرورش نیست و این بار در مقطع فوق ليسانس حقوق خصوصي را با رتبه ٦ و پس از آن ليسانس حقوق را تجربه می کند تا وکالت مردم را برعهده بگیرد.

این معلم زنجانی در ۳۱ سالگی با داشتن ١٧سال سابقه از آموزش و پرورش خود را بازخرید کرده و وكيل دادگستري مي شود،پس از آن دكتري حقوق خصوصي دانشگاه تهران را به عنوان شاگرد اول اين دوره اخذ می کند.

احمد محمدی همزمان با تدریس در دانشگاه های مختلف، تألیف کتاب و تحقیق در علوم انسانی، هرگز از آموختن و ادامه تحصیل غافل نشده و با رتبه ي ١ وارد دوره ي دكتري ادبيات عربي مي شوند و دكتري ادبيات فارسي در دانشگاه تهران شمال را طي مي كند. 

محمدی علاوه بر وكالت و‌ حضور در کانون وکلای دادگستری بعنوان عضو كميسيون آموزش و هيات اختبار ، استاد دانشگاه در رشته حقوق تجارت بين الملل و مشاور عالي در مجموعه وزارتخانه هاي نفت، كشور و كار فعاليت مي كند و بعنوان كارشناس حقوقي و اقتصادي در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و همايش هاي علمي حضور دارند.

این تاریخچه ای کوتاه از زندگی مردی است که سختی های روزگار گام هایش را استوار، قلم و بيانش را گويا و اهدافش را خاطره ای برای آیندگان کرد، خاطراتی که گویا باید شروعی دوباره قلمداد شوند و چهره ای ماندگار از خاك گهر خيز شهرستان خدابنده بيافرينند.

محمدی علاوه بر فعالیت های آموزشی و فرهنگی امروز به جمع خیرین استان زنجان پیوسته و در آزادی زندانیان و کارهای خیر بسیاری شرکت کرده است.

وی در بازدیدی که از مجموعه آموزشی و درمانی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان داشت، در برنامه روز خبرنگار زنجان نیز شرکت کرد و از انجمن خبرنگاران استان زنجان نیز حمایت کرد.

احمد محمدی بیان داشت: ترین های استان زنجان از جمله انجمن های خیریه و دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان برای ما غرور انگیز است.

وی با بیان اینکه سال های سال بزرگداشت روز معلم در 12 اردیبهشت برگزار شده است اما هیچ اتفاقی برای معلمان نیفتاده است، گفت: امیدوارم در روز خبرنگار مشکلات خبرنگاران حل شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید رسم کنیم در روز خبرنگاران، خبرنگاران صدر نشین باشند.

محمدی با مطرح کردن بحث  فلسفی "حق گرفتنی است یا دادنی؟"،افزود: از امیر المومنین (ع) شنیده ایم که حق گرفتنی است اما این فرمایش در جامعه ای گفته شده است که حق را نمی دادند، آرمان این است که حق دادنی است اما از بس حقوق ما داده نشد جوامع به این نتیجه رسیدند که حق گرفتنی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روز خبرنگار فرصتی است تا برای گرفتن حق بیشتر تلاش کنیم،افزود: همه مسئولان کشوری در شبکه ها و رسانه ها قول های شیرینی می دهند اما هیچ کدام از این قول های عملیاتی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه سالیان سال در آموزش و پرورش خدمت کردم اما حقوقم کفاف زندگی را نمی داد، گفت: اما با اولین پرونده وکالت خانه خریدم در حالی که در آموزش و پرورش با وجود همه تالیفات و کتاب ها و جایگاه بالای تدریس هرگز نتوانستم به حق قانونی خود دسترسی داشته باشم.

این خیر زنجانی با بیان اینکه خبرنگاران چشم و گوش و مغز متفکر جامعه هستند که ضروری است از این قشر حمایت شود،گفت: به شخصه به دلیل حضور در انجمن آئین دادرسی ایران آماده کمک های فکری و معنوی به خبرنگاران هستم.

وی با اشاره به عدم وجود پرونده خبرنگاران استان زنجان در هئیت منصفه مطبوعات، گفت: اینکه خبرنگاران ما پرونده ندارند خوب نیست،خبرنگار باید پرونده داشته باشد چرا که حضور خبرنگار می تواند همه وجود یک جامعه را زنده نگه دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مسئولان باید با اولین کسی که برخورد می کنن خبرنگار باشد،افزود: قول داده ام ظرف پنج سال آینده 5 هزار شغل در شهرستان خدابنده ایجاد کنم امیدوارم خبرنگاران پیگیر این موضوع باشند.

محمدی با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به قوت قلم و قلب خبرنگاران دارد،ادامه داد: جمله معروفی است که می گوید:"من خبرنگار می شوم تا به قلب جهان نزدیک شوم".//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر