logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۷۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مقابله با قاچاق جدی گرفته شود/ خانواده‌ها ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

مقابله-با-قاچاق-جدی-گرفته-شود-خانواده‌ها-ازدواج-آسان-را-برای-جوانان-فراهم-کنند

امام جمعه زنجان با تاکید بر مقابله با قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا تولیدات داخلی را فلج می‌کند و باید مقابله با این معضل در جامعه جدی گرفته شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره روز یکشنبه 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است افزود: صنایع کوچک فرصت شغلی زیادی را در جامعه ایجاد می‌کند و این نوع صنایع زود بازده هستند و با کمترین سرمایه در جامعه ایجاد اشتغال می‌کند.

امام جمعه زنجان در ادامه به معضل قاچاق کالا و متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی با وجود این مشکلات ابراز کرد: قاچاق کالا تولید داخل را فلج می‌کند و اگر این معضل در جامعه افزایش یابد تولید کنندگان زمین گیر می‌شوند.

وی با ظرفیت‌های موجود جامعه در ایجاد کار و اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: در جامعه ما ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و اشتغال در جامعه نیز متناسب با نیاز بازار باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به 23 مرداد ماه روز مقاومت اسلامی عنوان کرد: روز23 مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.

وی عنوان کرد: در حمله رژیم غاصب اسرائیل نیروهای حزب الله مقاومت کردند تا اینکه در نهایت موجب شکست مفتضحانه این رژیم منجر شد.

امام جمعه زنجان قدرت رژیم اسرائیل را عنکبوتی عنوان کرد و افزود: این رژیم همانند عنکبوت ظاهرشان را قدرتمند نشان می‌دهند ولی در باطن هیچ هستند.

خاتمی با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) با حضرت زهرا(س) افزود: باید جوانان زندگی این امام بزرگوار را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند.

وی قرار دادن مهریه‌ها سنگین را از دیگر مشکلات ازدواج عنوان کرد و گفت: مهریه‌های بالا از جمله عواملی است که در زندگی بسیاری از جوانان اختلاف ایجاد می‌کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به افزایش سن ازدواج و تاثیرات منفی آن برجاعه اشاره کرد و افزود: اگر سن ازدواج افزایش یابد قطعا در جامعه عواضات منفی در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: سخت‌گیری‌های بی‌مورد امروز در جامعه در بحث ازدواج باعث شده جوانان ازدواج را غول بزرگی بر سر راه زندگی خودشان بدانند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر