logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۷۸۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان:

لوح شهر ملی ملیله به شهردار زنجان اهدا می شود

لوح-شهر-ملی-ملیله-به-شهردار-زنجان-اهدا-می-شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با آغاز به کار جشنواره آش ایرانی،لوح شهر ملی ملیله به شهردار زنجان اهدا می شود.

 

یحیی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: لوح شهر ملی ملیله نیز توسط معاون رئیس‌جمهور به شهردار زنجان اهدا می‌شود که این خود، مقدمه‌ای برای ثبت شهر جهانی ملیله است.

در ادامه از قطعی شدن حضور ۲۲ استان در سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان تا به امروز خبر داد و تصریح کرد: جشنواره ملی آش ایرانی، امروز بعد از پشت سر گذاشتن دوازده دوره به یک برند در سطح کشور در حوزه جشنواره‌های غذایی تبدیل شده است.

این مسئول یادآور شد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به عنوان یکی از نقاط قوت جشنواره ملی آش ایرانی محسوب می شود که متاسفانه به دلیل کمبود جا، از پذیرفتن همه صنعت‌گران کشور که خواهان حضور در این جشنواره بودند، معذور شدیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه صنایع‌دستی جشنواره در سال گذشته توانست ۴۴ میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد، افزود: امسال نیز در کنار جشنواره ملی آش ایرانی، شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع دیگر از قبیل غرفه‌های آش، غرفه‌های صنایع‌دستی، شب‌های فرهنگی، سیاه‌چادرها، بخش مسابقه جشنواره آش و ... خواهیم بود.

رحمتی بیان داشت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهمان ویژه جشنواره ملی آش ایرانی است که به واسطه این حضور، ثبت ملی ملیله به اسم زنجان، مقدمه ثبت جهانی این هنر صنعت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ثبت زنجان به عنوان شهر ملی ملیله دستاورد ارزشمندی برای زنجان است از همین رو هم در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره آش داوران جهانی ثبت ملی ملیله در زنجان حضور می یابند.

این مسئول از حضور داوران در زنجان خبرداد و گفت: برنامه های مختلفی در این زمینه پیش بینی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر