logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۷۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
ضرغامی در مراسم روز خبرنگار استان زنجان:

وظیفه رسانه‌ها تحریک تصمیم گیران برای کار جهادی و انقلابی است/ تصمیمات اشتباه دولت در بازار سکه و ارز نیاز به عذرخواهی داشت

وظیفه-رسانه‌ها-تحریک-تصمیم-گیران-برای-کار-جهادی-و-انقلابی-است-تصمیمات-اشتباه-دولت-در-بازار-سکه-و-ارز-نیاز-به-عذرخواهی-داشت

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: وظیفه رسانه ها تحریک تصمیم گیران برای اجرای یک کار جهادی و انقلابی بدون اتلاف وقت است.

به گزارش موج رسا; سید عزت الله ضرغامی، امروز در آیین روز خبرنگار در زنجان، اظهار داشت: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی الهام بخش استان های دیگر در بنیانگذاری حرکت انقلاب جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر در استان ها، ادامه داد: این جشنواره بهانه ای برای گردهمایی رسانه ها با سلایق مختلف است.

عضو شورای عالی فضای مجازی به بیان دیدگاه هایی از رسانه تراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: زمانی پیام مفید تلقی می شود که موجب تغییراتی در گیرنده پیام شود.

ضرغامی، تصمیم سازی را یکی از کارکردهای مطبوعات عنوان کرد و گفت: این مقوله براساس دیدگاه صاحبنظران همانند اصول مدیریت است.

وی با اشاره به به ماموریت های خبرنگاران از نگاه مقام معظم رهبری،بیان داشت: اطلاع رسانی صحیح و شفاف، نقد و نظارت و فراهم کردن زمینه تبادل آراء و نظرات از مهمترین وظایف مطبوعات است.

این مسئول مسئله یابی را یکی دیگر از رسالت های خبرنگاران عنوان کرد و گفت: در مرحله بعدی خارج از گرایش ها باید مسائل، دقیق تبیین شود.  

عضو شورای عالی فضای مجازی برضرورت ارائه راه حل صادقانه، دلسوزانه و عالمانه از سوی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: توجه به این مسائل موجب حل مشکلات می شود. 

ضرغامی ادامه داد: اصحاب رسانه باید بتوانند مجموعه ای از راه حل های قابل قبول را برای حل مشکلات جامعه ارائه کرده و در پایان با ارزیابی راه حل های موجود به مدیران در تصمیم گیری ها کمک کنند.

وی به وظیفه رسانه ها برای تحریک تصمیم گیران برای اجرای یک کار جهادی و انقلابی بدون اتلاف وقت اشاره کرد و گفت: پس از تصمیم گیری، رسانه ها نقاط قوت را به مدیران یادآوری و برای نقاط ضعف راه حل ارائه می کنند.

این مسئول افزود: اصحاب رسانه قدرت تصمیم سازی در جامعه دارند و پس از پیدایش شبکه های مجازی از قدرت بیشتری برخوردار شده اند.

عضو شورای عالی فضای مجازی به گستردگی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش محوری و کلیدی در اداره کشور دارند.

 وی در ادامه گفت: استان زنجان با این ابعاد متنوع و پیچیده در بخش های اقتصاد، توسعه، کشاورزی،صنعتی، آموزشی و امنیتی از استان های خوب کشور است که جا دارد از مسئولان زنجانی تشکر کنم.

این مسئول با بیان اینکه ضروری است راه حل های خوب و قابل دفاع برای مشکلات استان در نظر گرفته شده و یک راه حل مشخص و ارزیابی شده انتخاب شده و مدیران با قدرت تصمیم گیری کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ همواره امکان ریسک داشته و کارهای ماندگار کارهایی است که اولش نگران کننده بوده است، افزود:اینگونه نباشد که هر وقت مدیر جدیدی سر کار می آید عملکرد مدیر قبلی را نابود کند، متاسفانه این موضوع به یک رویه و مناسک در آمده است.

ضرغامی برضرورت معرفی نقاط قوت از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: گاهی آنقدر مردم را مایوس می کنیم که نقاط مثبت فراموش می شود در حالی که این نادانی و جهالت مصالح ملی را نشانه می گیرد.

وی با انتقاد از برخی احزاب سیاسی که افکار عمومی در راستای رویکرد حزبی خود نمی توانند همراه کنند، ادامه داد: گاهی یک نوجوان در فضای مجازی به اندازه 10 ها حزب افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این مسئول بیان داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در زمانی که فضای رسانه گسترده شده است،نقش کلیدی در اداره کشور دارند و باید جایگاه بهتری پیدا کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضا عوض شده و در این فضا نقش رسانه ها تاثیرگذارتر است،گفت: به عنوان اصحاب رسانه درست است که اختلاف نگاه داریم اما مبانی مشترک زیادی نیز داریم.

ضرغامی ادامه داد: امروز دشمنان در فضای مجازی تحرکات بسیاری از آغاز کرده و از این فضا برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

وی افزود: در فضای مجازی دشمن مشترک زیاد داریم در این فضا باید به مبانی مشترک فکر کنیم که برای سازندگی می تواند کار خوبی انجام دهد.

این مسئول بیان داشت: امروزه مسئولان نقش رسانه ها را درک کرده و همراهی ها خوبی دارند، خیلی از مسائل دو قطبی نیست اما دو قطبی ایجاد می شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: هستند خانواده هایی که شهید داده،انقلابی بوده و سابقه جنگ دارند اما مشی اصلاح طلبی دارند.

ضرغامی افزود: بسیاری از مشکلات ما اصولی و مبانی نیست بلکه ناشی از رویه و روش مدیریت کشور بوده و ربطی به اصول ندارد، عملکردها در خیلی از جاها غلط است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی در برخی محافل مطرح می شود که رهبری معظم از کی راضی هست و راضی نیست، در حالی که آنچه برای آقا امروز مهم است کارآمدی مدیر از وزیر تا بقیه است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی ها تلاش می کنند تا کشتی نظام اسلامی را سوراخ کنند،افزود: اگر حفره ای پیدا شود همه درگیر می شوند در این میان اصحاب رسانه به عنوان پرچم دار باید حرف ها را صریح بزنند.

ضرغامی با اشاره به گفت‌وگوی اخیر رئیس جمهور با مردم عنوان کرد: جریان ضد انقلاب تبلیغ می‌کردند که رئیس جمهور در این گفت‌وگو به خاطر ناراحتی از سوال مجلس مطالبی را خواهد گفت که مناسب فضای عمومی نیست اما جهت گیری وحدت گرایانه ایشان نقطه مثبت سخنرانی ایشان بود، به خصوص در بخش اول گفت‌وگو با تعابیر بسیار خوب آب پاکی را روی دست آمریکا و ترامپ ریختند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور موضع شجاعانه و عالمانه داشتند، ابراز کرد: این موضع رئیس جمهور از آن مواضعی بود که سردار بزرگ ما عنوان داشتند که به خاطر این موضع دست شما را می‌بوسیم، روحانی رئیس جمهور همه ما بوده و به وی افتخار می‌کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: اما همان طور که این گفت‌وگو نکات مثبت داشت،  اشکال و نقدی می‌توان به بخش دیگرش داشت و کسی فکر نکند که اگر شخصی انتقاد کرد مقابل رئیس جمهور ایستاده و برخورد تخریبی می‌کند.

وی افزود: اگر ما تصمیم اشتباه گرفتیم و بخشی زیادی از طلا و ارز را با یک هدف گذاری که نقدینگی را جمع کرده و مشکل تورم انتظاری را حل و فضای روانی جامعه بشکنیم در حالی که اقدام درستی به لحاظ اقتصادی نبوده که بیشتر کارشناسان و حتی برخی از اعضای دولت بر آن تاکید کرده‌اند.

ضرغامی بیان کرد: ریختن چند میلیون سکه به بازار و پیش فروش آن اقدام درستی نبود در حالی که سکه می‌تواند محل رگلاژ دولت در تنظیم بازار باشد، در بازار ارز نیز چنین بود به طوری که در سال گذشته 18 میلیارد دلار برای اینکه نشان دهیم جامعه مشکل روحی و روانی ندارد تزریق می‌کنیم و بسیاری از اینها به بخشهایی می‌رود که نیاز جامعه نیست و خیلی‌ها شرکتهای صوری درست کردند تا ارز را گرفته و چیز دیگر وارد کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به برخورد دستگاه قضایی با اخلالگران تاکید داشتند، گفت: همه تصمیمات که قضایی نیست، مگر قوه قضاییه چقدر قدرت دارد اکنون همه توقعات به سمت قوه قضاییه چرخیده در حالی که قوه قضاییه نیز تا حدی می‌تواند برخورد داشته باشد.

رئیس اسبق صدا و سیما تصریح کرد: اگر یک تصمیم غلطی منجر به کنش بسیار فراگیر و مخرب می‌شود باید مشخص شود که این تصمیم اشتباه بوده و با یک عذرخواهی ساده مردم می‌فهمند که از تصمیم نادرست عدول شده است.

وی افزود: بنده به یکی دولتی‌ها گفتم که کدام از کارشناسان و مشاوران رئیس جمهور این پیشنهاد به ایشان داده است؟ در حالی که برخی از اقتصاد دانان معتقد بودند که نباید این حجم از سکه در اختیار مردم قرار گیرد اما رئیس جمهور خلاف این نظر را داشت که این تصمیم ایشان نتیجه عکس داد و یک اتفاق بی سابقه در تاریخ در یک زمان کوتاه افتاده است.

ضرغامی با بیان اینکه معتقدیم که آن کارشناس، مسئول یا وزیر که این نظر را داده با شجاعت از مردم عذرخواهی کند، عنوان کرد: دلاری را معاون اول تعریف می‌کند که مشخص می‌شود که این موضوع نتیجه نمی‌دهد در حالی که اکنون رئیس کل بانک مرکزی با حرفهای جدید و تعبیر دقیق تر خود تاثیر خوبی در بازار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه چیزی برای پنهان کردن برای مردم نداریم، خاطرنشان کرد: فضای مجازی کشور را مانند یک اتاق شیشه‌ای کرده است.

*فضای آرام استان مدیون فعالیت صادقانه خبرنگاران است

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، نیز در ادامه این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد: فضای آرام استان زنجان مدیون فعالیت صادقانه خبرنگاران است.

وی گفت: رسانه ها در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب قرار دارند و دشمن با تمام توان فکری و سرمایه خود به میدان آمده تا دین و اعتقادات مردم را خدشه دار کند.

 صفری با اشاره به عملیات جنگ روانی دشمن علیه نظام اسلامی، افزود: باید تلاش کنیم تا در تحلیل ها دچار اشتباه نشویم. 

وی ادامه داد: کشور  به مسئولینی نیاز دارد که انقلابی عمل کنند و انقلابی بمانند.

 

*خبرنگاران در صف اول جنگ فرهنگی هستند

"سردار جهانبخش کرمی" فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه این مراسم، اظهار داشت: امروز استکبار در جنگ تمام عیار با انقلاب اسلامی است و خبرنگاران در صف مقدم این جنگ هستند.

وی افزود: به فرموده امام راحل، رسانه ها مربی کشور هستند و بایستی کشور را تربیت کنند و ما موظف هستیم اسلام را در همه جای دنیا معرفی کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشد تا مردم را از همه مسائل آگاه سازند، شهدا قلم ها می سازند و قلم ها هستند که شهید پرور هستند.

 وی گفت: امروز جبهه استکبار با انقلاب اسلامی در نبرد تمام عیار است، و در این نبرد اصحاب قلم و رسانه در صف مقدم قرار دارند.

گفتنی است،در پایان این مراسم با حضور مادر شهید مددی از اثر«تیتر اول» به خوانندگی رضا احمدی، رونمایی شو از 21 برگزیده جشنواره ابوذر زنجان تجلیل شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر