logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۷۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد

اجرای طرح هادی در 65 روستا با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد ریال

اجرای-طرح-هادی-در-65-روستا-با-اعتباری-بالغ-بر-77-میلیارد-ریال

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان زنجان گفت: طرح هادی در 65 روستای استان زنجان با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد ریال اجرا شد.

سجاد صنعتی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، طرح هادی در 65 روستا با اعتباری بیش از 77 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  اجرا شده و امسال نیز پیش بینی می شود این طرح در 47 روستای این استان با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه، طرح هادی در نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 42 درصد و در استان زنجان 51 درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است .

وی بیان کرد: طرح هادی روستایی طرحي است كه ضمن ساماندهي و اصلاح بافت موجود ، ميزان و مكان گسترش آتي و نحوه استفاده از زمين براي عملكرد هاي مختلف از قبيل مسكوني ، توليدي، تجاري و كشاورزي و تاسيسات و تجهيزات و نيازمنديهاي عمومي روستايي را حسب مورد در قالب مصوبات طرحهاي ساماندهي فضا و سكونتگاههاي روستايي يا طرحهاي جامع ناحيه اي تعيين می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، خاطر نشان کرد: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

صنعتی منفرد، ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال ، و ارتقاء درآمد روستائیان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی واجتماعی کشور مفیدواقع گردند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آن ها بسیار موثر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکید کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

وی اظهار کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

صنعتی منفرد با تاکید بر اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر