logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۷۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
طی هفت سال گذشته انجام شد؛

اجرای بيش از 450 پروژه محروميت زدائي در مناطق محروم زنجان/2900 طرح اقتصاد مقاومتي در استان زنجان اجرایی شده است

اجرای-بيش-از-450-پروژه-محروميت-زدائي-در-مناطق-محروم-زنجان-2900-طرح-اقتصاد-مقاومتي-در-استان-زنجان-اجرایی-شده-است

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: طی هفت سال گذشته بیش از 450 پروژه محرومیت زدائی در مناطق محروم و کم برخوردار استان زنجان اجرایی شده است.

فرهاد امندي در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در طول هفت سال گذشته بسیج سازندگی استان زنجان اقدامات مهمی را در بخش پروژه هاي محروميت زدايي انجام داده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح ها در قالب مسجد، آبرساني شرب و كشاورزي،گفت:همچنین در بخش های مسكن محرومين، زمين ورزشي، مزار شهداء، خانه بهداشت و خانه عالم اقدامات مهمی در سراسر مناطق محروم و كم برخوردار استان انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: تا پايان سال 96 تعداد 140 گروه جهادي در اقشار مختلف سازماندهي، تشكيل، شناسنامه دار و ثبت رسمي شده است.

وی با بیان اینکه اردوهاي 10 روزه طرح هجرت 3 که شامل عرصه مرمت و زيبا سازي مدارس بود، با همكاري اداره كل آموزش و پرورش و اداره كل نوسازي با شركت دانش آموزان در سطح مناطق اجرا شد، افزود: تعداد  یک هزار و700 مدرسه با شركت 11 هزار دانش آموز این طرح ها اجرا شده است.

این مسئول بیان داشت: در اردوهاي جهادي 10 روزه داشجويي ،7 هزار و 500 دانشجو در عرصه هاي مختلف عمراني، فرهنگي، آموزشي، بهداشت و سلامت فعاليت کرده و تعداد 850 تيم پزشكي با شركت بيش از 450 نفر از پزشكان جهادگر به ارائه خدمات ويزيت عمومي، دارو، مشاوره و مامايي به صورت رايگان پرداختند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین در اردوهاي یک الي سه روزه نيز جهادگران قشر مهندسين كشاورزي، فرهنگيان، كارمندي، طلاب، خواهران و پيشكسوتان تعداد 2 هزار نفر در عرصه هاي مرتبط هر قشر به ارائه خدمات براي مردم مناطق محروم پرداختند. امندی با اشاره به فعالیت اعضاي حلقه هاي صالحين برای آشنايي با اردوهاي جهادي و خدمات رساني بويژه در زمينه كمك به برداشت محصول كشاورزي افراد نيازمند،ادامه داد: 35 هزار نفر در اردوهاي جهادي شركت کردند.

وی در خصوص خدمات رساني به زوج هاي جوان و نيازمند از اراده بسته هاي معشيتي خبرداد و افزود: تعداد 100 مورد جهيزيه، 250 بسته كامل نوشت افزار و 5 هزار بسته معشيتي براي جامعه هدف تامين و توزيع شده است كه خيرين عزيز نقش مهمي در اين زمينه داشته اند.

این مسئول در زمينه اقدامات بسيج سازندگي در بخش اقتصاد مقاومتي، افزود: ايجاد و توسعه 2900 طرح اقتصاد مقاومتي با پرداخت 320 ميليارد ريال تسهيلات بانكي با همكاري بانك مهر اقتصاد انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در خصوص برگزاري كارگاه هاي مهارتي و ترويجي نيز گفت: با همكاري فني و حرفه اي و جهاد كشاورزي براي 2 هزار و800 نفر از جامعه هدف دوره هاي آموزشي و مهارتي بصورت مشترك برگزار شده است.

امندی از برگزاری 20 مورد نمايشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان خبر داد و گفت: حضور10 نفر از فعالان و كارآفرينان مورد حمايت بسيج سازندگي در نمايشگاه هاي كشوري از ديگر اقدامات در بخش اقتصاد مقاومتي بوده است.

وی در خصوص حوادث غيرمترقبه بوي‍‍‍‍ژه زلزله هاي چند سال گذشته در كشور گفت: در زلزله غرب كشور در پايان سال 96 نيز 7 واحد مسكوني در روستاي سرپل ذهاب احداث شد.

این مسئول با بیان اینکه بعلاوه ساير كمكها از قبيل اهداء 120 كانكس، 90 تن مواد غذايي، 6 هزار مورد اقلام بهداشتي و شوينده، 3 هزار تخته پتو ، 400 مورد هيتر و پيك نيك با كمك مردم و خيرين جمع آوري و به مردم مناطق زلزله زده اهدا شد،افزود: تعداد 200 كيسه سيمان نيز توسط كارخانه سيمان زنجان برای احداث واحد هاي مسكوني ديگر اهدا شده است .

امندي در خصوص فعاليت ها و اقدامات فرهنگي  اين سازمان، گفت: توليد 40 مستند اردوهاي جهادي و اقتصاد مقاومتي با همكاري صداو سيما توليد نشريه منهاي نفت (2 شماره) به تعداد2  هزار نسخه ، توليد بروشور 5 هزار نسخه و توليد بنر 500 متر مربع از مهمترين اقدامات بوده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر