logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۷۷۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعلا بلاتکلیف است/ دولت به جای تلاش برای پس گرفتن امضاهای سوال از روحانی پاسخگوی مردم باشد/ هیچ اقدام موثری در شهرک آی تی زنجان انجام نشده است

لایحه-مناطق-آزاد-و-ویژه-اقتصادی-فعلا-بلاتکلیف-است-دولت-به-جای-تلاش-برای-پس-گرفتن-امضاهای-سوال-از-روحانی-پاسخگوی-مردم-باشد-هیچ-اقدام-موثری-در-شهرک-آی-تی-زنجان-انجام-نشده-است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به موضوع سوال از روحانی گفت: ای کاش دولت به جای تلاش برای پس گرفتن امضاهای سوال از رئیس جمهور پاسخگو باشد.

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی امروز در نشست پرسمان پیشرفت با بیان اینکه در بحث آب نیز رویکرد ما باید اقتصادی باشد، اظهار کرد: ما در تولید، صنعت و دیگر بخشها نیز مشکل داریم، به نظرم زنجیره‌هایی که باید این حلقه را کامل کنند درکنار هم ندیدیم یعنی تولید کردیم اما به بازارش فکر نکردیم و بالعکس.

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم که مالیات یکی از منابع مطمئن درآمدی است، ابراز کرد: اینکه مالیات را بگیریم و به شکم کارمندان دولت بریزیم مردم این را نمی‌پسندند چرا که اکنون ۹۰ درصد درآمدها صرف حقوق کارمندان می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در رابطه با خصوصی سازی اقدامات اساسی در کشور انجام شود، عنوان کرد: باید بر روی کوچک کردن و چابک‌سازی دولت نیز اقدام عملی انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: ما سرمایه‌های فردی را به سرمایه‌های اجتماعی ترجیح دادیم و فقط به فکر جیب خودمان بودیم.

وقف‌چی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات ما در مجلس عوارض گرفتن از تراکنش‌های مالی بود، عنوان کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم چرا که بیش از ۱۶.۵ میلیارد در سال تراکنش مالی داریم که هیچ عوارضی از اینها اخذ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای نمی‌خواهند شفاف‌سازی صورت گیرد، گفت: بحث شفاف‌سازی در اقتصاد سالم یک ضرورت است، دلیل مقاومت در برابر شفاف‌سازی‌ها به خاطر این است که برخی از دست‌اندرکاران مانع شفاف‌سازی می شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث طرح هر ایرانی یک شغل عده‌ای از همکاران ما در مجلس با این موضوع مخالفت کردند، اظهار کرد: همکارانی که در ۱۰ یا ۱۵ شرکت عضو هیئت مدیره بودند، مخالف طرح کردند، در حالی که این طرح بدون هزینه می‌توانست برای ۳ میلیون نفر شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز هر دردی که این ملت می‌کشد به خاطر مجلس است، این مجلس بوده که اقتدارش را حفظ نکرده و وظیفه اصلی‌ خود را انجام نداده است، متاسفانه در برخی موارد تسامح و تساهل را از جانب مجلس مشاهده می‌کنیم و معتقدم که رویکردها در سه قوه و به خصوص مجلس تغییر کند.

وقف‌چی با اشاره به تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: با وجود برخی مخالفت‌ها این موضوع رای بالایی آورد که می‌تواند برای کشور منشا خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه برخی در مجلس دنبال این هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را هم از مردم بگیرند، افزود: همین تفکرات است که کشور را دچار مشکل کرده است چرا که کسانی که حقوق‌های بالای ۵۰ میلیونی دارند از دادن یارانه به مردم نارحتند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که برای هر چیزی ارز از کشور خارج شود، تصریح کرد: باید در بحث تامین خوراک، پوشاک و  سایر موارد تا حد امکان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی در خصوص منطقه اقتصادی زنجان نیز گفت: این  موضوع فعلا بلاتکلیف است چرا که تا این لحظه مقاومت‌هایی در این خصوص وجود دارد و ما می‌ترسیم با این شرایط در صحن رای نیاورد و به همین خاطر باید موضوع را طوری مدیریت کنیم که در مجلس رای بیاورد.

وقف‌چی به برگزاری همایش معرفی ظرفیت‌های کشاورزی زنجان و طارم اشاره و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم طارم را به عنوان پایتخت کشاورزی ایران معرفی کنیم چرا که این موضوع به رشد وضعیت استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرصت‌های زیادی در استان از دست رفته است، عنوان کرد: متاسفانه هیچ اقدام موثری در شهرک آی تی انجام نشده است و با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم اما کارشکنی‌های زیادی در رفع مشکلات تولیدکنندکان می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی استان بیشتر گزارش می‌دهند، اظهار کرد: آن چیزی که اتفاق افتاده با گزارشات مسئولین متفاوت است.

وی در خصوص اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور که بحث سوال از رئیس جمهور را سیاسی دانسته‌اند، گفت: مردم باید قضاوت کنند که آیا این وضعیت اقتصادی هم سیاسی است؟ البته مردم می‌دانند که این موضوعات سیاسی نیست. از دولتمردان خواهش می‌کنیم که فرمایش حضرت علی(ع) را در حوزه سیاست سرلوحه کار خود قرار دهند و آن اینکه بهترین سیاست راستگویی است.

وقف‌چی بیان کرد: متاسفانه برخی سیاست را پدرسوختگی، چاپلوسی و غیره می‌دانند و اعتقاد دارم که کشورهای توسعه یافته نیز راستگویی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و سعی می‌کنند با مردم صادقانه صحبت کنند.

وی افزود: سوالی که از رئیس جمهور شده دغدغه مردم بوده و به هیچ وجه سیاسی نیست، این تلقی مخالفت با دولت مطرح باشد یعنی سوال ما به معنای مخالفت و دشمنی با دولت نیست چرا که باید از هر دولت قانونی در کشور حمایت کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه حمایت از دولت به معنای سلب مسئولیت از مجموعه نیست، خاطرنشان کرد: مردم  از مجلس انتظار دارند که بخش نظارتی را تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام سوالات از رئیس جمهور اقتصادی است، ابراز کرد: ای کاش دولت به جای تلاش برای پس گرفتن امضاها و پاک کردن صورت مسئله پیگیر اصل مسئله بوده و شفاف‌سازی می‌کردند چرا که اکنون اصلاح‌طلبان هم از وضعیت موجود اقتصادی ناراضی هستند.

وقف‌چی با اشاره به اینکه برخی نظارت‌ها را دخالت می‌دانند، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که نظارت‌ها باید قبل حین و بعد از انتصابات باشد، وقتی ما مواردی را می‌بینیم که برای سیستم و جامعه مشکل ایجاد می‌کند به طور یقین به خاطر همین مخالفت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم که اولویت برای مدیریت با کسی است که توانمند بوده و در استان زحمت کشیده است، گفت: تلاش می‌کنیم از ورود کسانی که فقط برای مدیریت به استان وارد می‌شوند، جلوگیری کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بیان کرد: در مقابل انتخاب کسانی که برای استان مشکل ایجاد می‌کنند و هدف آن‌ها تنها مدیر شدن است، مقاومت می‌کنیم اما با حضور کسانی که در این استان خاک خوردند، زحمت آن را کشیدند و از خود لیاقت نشان می‌دهند موافق هستیم.

وقفچی به عدم به‌کارگیری بازنشستگان در دولت که حلقه مدیریت کشور را محدود کرده بودند، تاکید کرد و افزود: در سطح کشور حدود ۲۰۰۰ نفر مدیر بازنشسته داریم و این مربوط به کسانی است که حکم بازنشستگی دریافت کرده و نمی‌توانند فعالیت کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر