logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۷۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

زنجان، استان شاهد و پایلوت در ارزیابی سن زدگی گندم/ مبارزه 25 هزار هکتاری علیه آفت سن در استان

زنجان،-استان-شاهد-و-پایلوت-در-ارزیابی-سن-زدگی-گندم-مبارزه-25-هزار-هکتاری-علیه-آفت-سن-در-استان

مدیر حفظ نباتات سازمان هادکشاورزی استان زنجان با اشاره به مقابله با سن گندم در استان زنجان گفت: امسال مبارزه با این آفت در 25 هزار هکتار از زمین زراعی انجام شد.

ربابه شب خیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از مبارزه 25 هزار هکتاری علیه آفت سن گندم طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: 4 هزار و 452 هکتار از این سطح مربوط به مبارزه با سن مادر و مابقی سطح مبارزه مربوط به سن پوره بوده است.

وی با بیان اینکه امسال خسارت ناشی از سن زدگی در مزارع گندم استان زنجان مشاهده نشد، عنوان کرد: شرایط آب و هوایی و همچنین عملیات مبارزه و کنترل آفت سن که طی دو سال اخیر در مناطق مختلف استان انجام گرفته است، سبب شد تراکم آفت امسال در مزارع استان پایین باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان مستقر در مراکز خرید بر گندم های خریداری شده در استان نظارت و کنترل دقیق دارند و طبق گزارش این کارشناسان امسال گندم های تحویلی به سیلو ها بسیار پاک و با کیفیت بوده و سن زدگی ناچیز و در حد بسیار پایین بوده است.

شب خیز عنوان کرد: استان زنجان به دلیل عملکرد موفقی که در مبارزه و کنترل آفت سن گندم داشته است در بین استان های شمال غرب کشور به عنوان استان شاهد و پایلوت در ارزیابی سن زدگی خواهد بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر