logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۷۷۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

فعالیت 784 دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

فعالیت-784-دستگاه-کمباین-در-مزارع-گندم-استان-زنجان

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به فعالیت 784 دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان گفت: 364 کمباین از استانهای همجوار برای برداشت گندم به زنجان آورده شده است.

مظفر یوسفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد:  امسال عملیات برداشت گندم در استان زنجان توسط بیش از 784 دستگاه کمباین در حال انجام است به طوری که از این تعداد 420 دستگاه کمباین بومی و مابقی به عنوان کمباین مهاجر در مزارع استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه به منظور کنترل ریزش ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم در روند برداشت، تمهیدات مختلفی در استان اندیشیده شده است، عنوان کرد: در این راستا امسال با 6 راننده ماهر قرارداد بسته شده تا با همکاری کارشناسان اکیپ های نظارتی از نظر فنی بر عملکرد راننده و کمباین نظارت داشته باشند.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به فعالیت 40 اکیپ کارشناسی طی سال جاری در مزارع گندم استان زنجان خاطرنشان کرد: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به طور مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین ها بر روند برداشت نظارت دقیق و مستمر دارند.

وی عنوان کرد: امسال به منظور رسیدن به برآوردی دقیق از درصد و حجم ریزش ها در مزارع گندم در قالب پروژه «مستند‌سازی ضایعات گندم» با همکاری بخش تحقیقات فنی و مهندسی عملا با حضور در مزارع با تجهیزات مورد نیاز، ریزش‌های طبیعی قبل از برداشت و ریزش های حین برداشت 20 کمباین (سهمیه ابلاغی استان) اندازه گیری شده و نتیجه آن که پس از حدود یک هفته مشخص خواهد شد به کل استان تعمیم داده می شود.

یوسفی پور خاطر نشان کرد: کمباین های بومی استان زنجان دارای عمر مفید زیر 13 سال هستند لذا کشاورزان از ورود کمیاین های مهاجر دارای عمر مفید بالای 25 سال و بدون معاینه فنی به مزارع خود خودداری کنند.

وی در پایان تصریح کرد: کمباین های مهاجری که در حین برداشت ریزش های غیر استاندارد داشته باشند به کشاورز و نهایتا نیروی انتظامی اطلاع داده می شود تا از چرخه برداشت خارج شود و در صورت عدم تنظیم، از تخصیص سهمیه سوخت به این کمباین ها جلوگیری خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر