logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۷۷۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان:

خلا قانونی در زمینه مطب پزشکان وجود دارد/آمار بالای شکایت از پزشکان زنان

خلا-قانونی-در-زمینه-مطب-پزشکان-وجود-دارد-آمار-بالای-شکایت-از-پزشکان-زنان-

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: خلا قانونی در زمینه مکان مطب های پزشکان وجود دارد که با حل آن، مشکلات حل می شود.

به گزارش موج رسا; حسین بابایی در نشست مطبوعاتی مشترک روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان و سازمان نظام پزشکی،اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی در دوره جدید که قانون تصویب آن در سال 83 به تصویب رسید، گستره فعالیت های خود را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه دفاع ازحقوق مردم و بیماران،جامعه پزشکی و تنظیم روابط با نهادهای زیر ربط بخشی از فعالیت های این سازمان است، افزود: صدور پروانه های پزشکی نیز به عهده سازمان نظام پزشکی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: خلا قانونی در زمینه مطب های پزشکان وجود دارد و در جلسات مختلف این موضوع ارائه شده است.

بابایی با بیان اینکه جامعه پزشکی جزو مردم هستند، افزود: پزشکان راضی نمی شوند که مردم دچار مشکل شوند.

وی گفت: قانون اجازه نمی دهد از پزشکان سئوال شود که کجا طبابت کنند اما خلا قانونی موجب نمی شود که پزشکان در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

این مسئول تصریح کرد: در صورت ارائه شکایتی در خصوص وضعیت نامناسب مطب ها این سازمان از طریق ماده 28 ورود کرده و موضوع را نظارت می کند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد:فضاهای شهری به ما تحمیل می شود و عزم و اراده داخل استانی مدیران ارشد را می خواهد تا این موضوع ساماندهی شود.

بابایی افزود: در سال گذشته 116 پرونده در حوزه تخلفات بررسی شده است و 30 مورد از این تعداد قصور پزشک مشخص شده است.

وی با اشاره به قصورات پزشکان زیبایی در زنجان، گفت: در ایران مراجعه به پزشکان زیبایی از نرم جهانی خیلی بالاتر است.

این مسئول برضرورت فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: بیمه ها هیچ گونه پوششی در زمینه جراحی های زیبایی ندارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین آمار شکایت از پزشکان زنان و جراحی است،افزود: کوچکترین عدم رسیدگی در لحظات اولیه تولد نوزاد موجب بروز مشکلات بسیاری می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر