logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۷۶۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه:

ارز مسافرتی شوک جدیدی به بازار وارد می کند/ عقب‌نشینی متقاضیان خرید مسکن از بازار معاملات

ارز-مسافرتی-شوک-جدیدی-به-بازار-وارد-می-کند-عقب‌نشینی-متقاضیان-خرید-مسکن-از-بازار-معاملات

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: بحث ارز مسافرتی، امروز فرصت را برای افزایش و ایجاد شوک فراهم کرده است.

حسین محمودی اصل در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: کوچکترین بهانه ها برای بازاری که روند افزایش دارد، کافی است تا قیمت ها را جابجا کند.

وی با بیان اینکه با بحث ارز مسافرتی، امروز فرصت برای افزایش و ایجاد شوک فراهم شده است، خاطرنشان کرد:این امکان فراهم شده است تا شوک جدیدی به این بازار مکاره وارد شود.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: البته حقوقی های بازار آتی که هم جهت با منافع حقیقی خود عمل می کنند، موجب نوسان و افزایش در قیمت سکه می شوند .

محمودی ادامه داد: این افراد سود بادآورده به جیب می زنند که این سودها،زیان های مردم محسوب شده و برای مردم هزینه بر است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن نیز اظهار داشت: مشاهدات میدانی از وضعیت بازار معاملات مسکن در اولین ماه تابستان، نشان دهنده دومین عقب‌نشینی متقاضیان خرید مسکن از بازار معاملات ملک است.

وی افزود: این تغییر رفتار که بیش از هر عامل دیگری ناشی از تسلط «قیمت‌های تقاضا‌گریز» در فایل‌های فروش آپارتمان است، موجب شده خریداران، فروشندگان و واسطه‌های ملکی با رفتار متفاوت نسبت به فصل بهار، در بازار مسکن حضور داشته باشند. 

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه ادامه داد: در حال حاضر نوعی «سردرگمی از بابت تشخیص قیمت‌های متعارف» در بازار مسکن برای متقاضیان خرید وجود دارد.

محمودی اصل با بیان اینکه این سردرگمی ها عمدتا ناشی از چندگانگی رفتاری فروشندگان مسکن در تعیین قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان است،ادامه داد: این عامل در کنار عوامل دیگر، باعث شد در تیرماه علاوه بر تقاضای مصرفی، تقاضای سرمایه‌ای نیز به قیمت‌ها واکنش نشان دهد//ن.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر