logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۷۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مديرعامل سازمان مديريت پسماند استان زنجان:

جمع‌­آوری و حمل مکانیزه نخاله و پسماندهاي ساختماني در زنجان/ روزانه 410 تن نخاله‌هاي ساختماني در زنجان توليد می‌شود

جمع‌­آوری-و-حمل-مکانیزه-نخاله-و-پسماندهاي-ساختماني-در-زنجان-روزانه-410-تن-نخاله‌هاي-ساختماني-در-زنجان-توليد-می‌شود

مديرعامل سازمان مديريت پسماند استان زنجان با اشاره به جمع‌­آوری و حمل مکانیزه نخاله و پسماندهاي ساختماني در زنجان گفت: روزانه 410 تن نخاله‌هاي ساختماني در زنجان توليد می‌شود.

هاشم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: جمع­ آوری و حمل مکانیزه نخاله و پسماندهاي ساختماني كم حجم ناشي از تعمیرات و بازسازي، با تغيير كاربري ماشين آلات و تجهيز آنها به بازو غلطان و خريد و تهيه تعدادي باكس ويژه نخاله، توسط سازمان مديريت پسماند شهرداري زنجان عملياتي شد.

وی تصریح کرد: طي برآورد به عمل آمده روزانه 410 تن نخاله هاي ساختماني در زنجان توليد مي گردد و اين سازمان با هدف ارتقا سطح رعایت نظافت معابر، بهداشت عمومی، بهبود منظر شهري، افزايش ضريب ایمنی و جلوگیری از سد معبر ناشی از تخلیه خاک و نخاله، نسبت به ساماندهی، ذخيره سازي موقت و حمل مكانيزه نخاله با استفاده از باكس هاي ويژه در بخشي از مناطق شهري بصورت پايلوت اقدام نموده است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند استان زنجان افزود: شهروندان در زمان اخذ مجوز براي انجام تعميرات و بازسازي اماكن عمومي و مسكوني، به سازمان مديريت پسماند شهرداري مراجعه کرده تا پس از برآورد كارشناسي ميزان خاك و نخاله توليدي، باكس هاي حمل نخاله به آدرس درخواستي ارسال شود.

وی ابراز کرد: ظرفيت اين مخازن بين 3-1 تن بوده و شهروندان پس از پر شدن مخزن مي توانند مراتب را طي تماس تلفني به اطلاع رسانده تا عوامل اجرايي سازمان توسط خودروهايي مجهز به سيستم جك‌هاي هيدروليكي، باكس ها بارگيري و جهت تخليه به مراكز مجاز تخليه خاك و نخاله هدايت کنند.

نجفي خاطر نشان کرد: در آغاز اجراي اين طرح و جهت آشنايي شهروندان با كاربري باكس هاي نخاله و ضرورت استفاده از آن، با هماهنگي مناطق سه گانه شهرداري، تعدادي از آن ها را در محل هايي از شهر جانمايي و مستقر کردیم.

وی عنوان کرد: در خصوص محل هاي مشمول طرح و شيوه اجراي آن نيز اطلاع رساني از طريق بنرهاي تبليغاتي و بروشورهاي مربوطه انجام می‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند استان زنجان ابراز کرد: طبق  قانون حمل و تخلیه بدون مجوز پسماندهاي ساختمانی در سطح شهر و حریم آن تخلف محسوب شده و افراد خاطي موظف به پاكسازي محيط و نيز پرداخت هزينه هاي مربوطه مي باشند.

وی همياري و همكاري شهروندان در اجراي اين طرح نو در شهر زنجان را كه موجب ارتقا سطح پاكيزگي شهري و جلوگيري از ايجاد سد معبر ناشي از تخليه خاك و نخاله می‌شود، را خواستار شد چرا كه موفقيت اجراي هر طرحي در گرو همكاري و مشاركت مردمي است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر