logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۷۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای ایثارگران زنجان مطرح شد؛

9سال تاخیر در احداث باغ موزه، زیبنده زنجان نیست/موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند

-9سال-تاخیر-در-احداث-باغ-موزه،-زیبنده-زنجان-نیست-موزه-های-جنگ-اثرگذارترین-در-جهان-هستند

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: 9 سال تاخیر در اجرای مرکز فرهنگی و باغ موزه استان زنجان زیبنده زنجان با سابقه ایثارگری درخشان زیبنده نیست.

به گزارش موج رسا; "سردار علی آزادی"،فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان عصر امروز در جلسه شورای ایثارگران استان زنجان ، اظهار داشت: چهل درصد جمعیت  80 میلیونی کشور،دوران دفاع مقدس و جنگ را ندیده و نمی دانند رزمندگان چه ایثارگری ها کرده و شهدا چه الگوهایی برای صبر و مقاومت هستند.

وی گفت: یکی از راهکارها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت،احداث پارک موزه دفاع مقدس است و زیبنده استان زنجان نیست که 9 سال از کلنگ زنی یک مجموعه بگذرد و احداث نشود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی در اجرای این پروژه همکاری کنند و آنچه در توان داریم حمایت می کنیم تا چنین الگوهایی برای آیندگان ارائه شود.

در ادامه این جلسه،  غلامحسین احمدی،معاون شهردار زنجان اظهار داشت: شهرداری در اجرای مصوبات با لایحه ای که به شورای شهر ارائه می کند، اقدام می کند.

 

*شهرداری در حد توان به باغ موزه کمک می کند

وی با بیان اینکه شهرداری در حد توان نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام می کند و امیدواریم در باغ موزه نیز اتفاقی که برای پل سید الشهدا افتاد، نیفتد،افزود: در احداث این پل قرار بود یک سوم اعتبار را شهرداری و دو سوم را سایر دستگاه های اجرایی پرداخت کنند که در نهایت شهرداری متهم شد.

فرماندار زنجان نیز در این جلسه برضرورت توجه ویژه برای احداث باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ضوابط بودجه ای در سال جاری اجازه نداد تا اعتباری برای احداث این پروژه در نظر گرفته شود.

وی گفت: باید کمک شود تا این پارک موزه احداث شود و همه تلاش خود را به کار می بریم تا نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: جلسه حضوری در محل باغ موزه برگزار شود تا ظرفیت ها برای کمک به احداث این مجموعه احصا شود.

سرهنگ طهماسبی برضرورت استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای احداث این باغ موزه تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم این ظرفیت ها را به روز کنیم،گام های مطلوبتری برداشته می شود.

 

*جلسات باغ موزه مرتب برگزار نمی شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت: برای برگزاری جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان با مشکلاتی مواجه هستیم در حالی که در استان های دیگر این جلسات به موقع برگزار می شود.

قاسم محمدی اظهار داشت: جلسه هئیت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان باید هر شش ماه برگزار شود که در استان اینگونه نبوده است.

وی بیان داشت: مرکز فرهنگی از سال 89 کلنگ زنی شد و با حمایت اعضا و پیگیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان فعالیت های آن انجام می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: فاز نخست این مرکز در سال آینده به بهره برداری می رسد که در حال حاضر دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای راه اندازی این مرکز تاکید کرد و گفت: کمیسیون زیربنایی و شهرسازی استان دستور صدور مجوز ساخت این مرکز را صادر کنند.

محمدی با اشاره به کمک مالی استانداری ها و شهرداری برای احداث پارک موزه دفاع مقدس، گفت: استان های همجوار زنجان در این زمینه کمک های خوبی از استانداری دریافت می کنند.

وی افزود: تا کنون 3 میلیارد تومان برای احداث این مجموعه هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه 20 پارک موزه دفاع مقدس در کشور احداث شده است،افزود: امسال نیز پنج مرکز راه اندازی می شود در حالی که با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه در زنجان،سال 98برای افتتاح فاز نخست در نظر گرفته شده است.

 

*موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: اثرگذارترین موزه ها در جهان، موزه های جنگ است و از شی محور بودن گذر کرده اند.

موزه های محتوا و قصه محور بوده و در قالب قصه مطالب را به مخاطب ارائه کرده و موزه محلی برای آموزش محسوب می شوند.

وی برضرورت ارائه محتوای این موزه به دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: طرح محتوایی موزه از سوی مشاور ارائه شود.

"مهرداد سلطانی"،معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: اینکه باغ موزه دفاع مقدس باید احداث و تکمیل شود شکی نیست.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع یکی از مشکلات در این زمینه است، افزود: اگر سایر استان ها توانسته اند،در سال های گذشته این محدودیت بودجه را نداشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در چند گام مصوبات باید برای احداث این باغ موزه اجرایی شود که گام نخست اعتبارات ملی است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان افزود: گام دوم مشارکت است که باید دستگاه های اجرایی بر اساس معیارها در این پروژه مشارکت کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر