logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۷۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نگهداری از انقلاب از ایجاد آن بسیار سنگین‌تر و سخت‌تر است

نگهداری-از-انقلاب-از-ایجاد-آن-بسیار-سنگین‌تر-و-سخت‌تر-است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: نگهداری از انقلاب از ایجاد آن بسیار سنگین‌تر و سخت‌تر است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در  گردهمایی روسای ادارات امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان های سراسر کشور اظهار کرد: محفل روسای ادارات امور شاهد و  ایثارگران استان های سراسر کشور معنوی و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: هر ملتی که احساس هویت کند کمتر توسری خور خواهد شد و می تواند براحتی اقتدار خود را حفظ کند.

امام جمعه  زنجان تصریح کرد: هر ملتی که هویت و ریشه خود را فراموش کند زود تسلیم می شود.

آیت اله خاتمی ادامه داد: هویت وریشه مردم ایران چه از نظر اعتقادی و چه از نظر تاریخی  مایه افتخار است.

وی متذکر شد: سابقه مدنیت و تمدن در ایران، حداقل به 8 هزار سال قبل بر می گردد و در ادامه با ورود دین اسلام و عشق به اهل بیت دارای ارزش زیاد تری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: این مساله یک هویت روشن وبا  اهمیت و ارزشمند برای ایران است.

وی  با اشاره به اینکه باید فرهنگ و هویت کنونی ایران به آیندگان انتقال یابد ابراز کرد: 8 سال دفاع مقدس شرایط خاصی برای ما ایجاد کرد و بر این اساس باید متذکر شد که در گذشته هر جنگی اتفاق افتاده است، یک قسمت از کشور جدا شده است ولی در زمان جمهوری اسلامی ایران با هدایت و درایت امام خمینی(ره) و جانفشانی رزمندگان ، تمامیت اراضی کشور حفظ شد.

خاتمی ادامه داد: زنجان در 8 سال دفاع مقدس نزدیک به 3هزار شهید دارد و از این آمار، ۴۹ شهید فرهنگی و 407 شهید دانش آموز هستند.

وی با اشاره به وجود ۲۹ شهید در مبارزات آغازین انقلاب اسلامی گفت: نگهداری از انقلاب از ایجاد آن بسیار سنگین تر و سخت تر است.

امام جمعه زنجان ضمن اشاره به ارزش کار شهدای مدافع حرم گفت: دفاع از خون شهدا ،استقلال ،عزت و اقتدار کشور تعطیل شدنی نیست و همچنان جریان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار جدی بگیرید و بر این باور داشته باشید که دشمن نخوابیده است و ما نیز باید آگاه باشیم.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی دنیا و جریانات داخلی کشور تاکید کرد: باید یک صدا در درون کشور شنیده شود تا استقلال و اقتدار ایران اسلامی حفظ گردد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر