logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۷۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو شورای اسلامی استان زنجان:

باید برای آلایندگی شرکت‌های روی در زنجان تدبیری اندیشیده شود/ جانشین پروری و ریسک پذیری در شهرداری زنجان انجام نشده است

باید-برای-آلایندگی-شرکت‌های-روی-در-زنجان-تدبیری-اندیشیده-شود-جانشین-پروری-و-ریسک-پذیری-در-شهرداری-زنجان-انجام-نشده-است

عضو شورای اسلامی استان زنجان با اشاره آلایندگی‌های شهرک روی گفت: باید برای آلایندگی شرکت‌های روی در زنجان تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش موج رسا; سجاد خدایی امروز در جلسه مشترک با مدیر کل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه نظارت های بازرسی در پیشگیری از تصمیمات نادرست و هدایت در محور قانون مفید است، اظهار کرد:  افزایش تخلفات سهوی یا عمدی در بین دستگاه ها موجب بروز بی اعتمادی و ناامیدی اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز توقعات مردم از شهرداری ها به عنوان نوک پیکان خدمت رسانی بسیار متفاوت تر و متنوع تر از گذشته شده است، ابراز کرد: مردم با استفاده از ابزارهای ارتباطی شرایط خود را با دنیا مقایسه می کنند.

عضو شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه قوانین شهرداری ها و شوراها به روز نشده و پاسخگوی نیاز جامعه نیست، خاطرنشان کرد: وازه های "صرفه و صلاح " در پیمان های شهرداری نباید این تلقی را ایجاد کند که پایین ترین قیمت از سوی پیمانکار به منزله بهترین خدمت است.

وی ادامه داد: پیمانکاران باتجربه و متبحر ممکن است رقمی بالاتر دریافت کنند اما پروژه را در زمان معین و با کببفیت بالاتری تحویل دهند.

خدایی با اشاره به اینکه باید طرح دو مرحله ای شدن انتخاب مشاور و پیمانکار برای تصویب به مجلس ارسال شود، بیان کرد: آیین نامه های یک مرحله ای فعلی بروز خطا و تخلفات را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه کارگروهی از متخصصین در راستای شناسایی و اصلاح قوانینی که مانع توسعه و پیشرفت کار است تشکیل شود، گفت: برخوردهای بازرسی باید به گونه ای باشد که مدیران برای اخذ مشاوره مراجعه کنند و آن را مامنی برای خود بدانند.

عضو شورای اسلامی استان زنجان افزود: نگاه موجود، شورای شهرداری است نه شورای شهر و این وضعیت مانع پاسخگویی به مطالبات مردمی می شود.

وی با بیان اینکه عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری و نبود اهرم های پاسخگویی سایر نهادها در مقابل شورا مانع بهبود خدمات شهری می شود، عنوان کرد: می توان درون استان سازو کاری تعریف کرد تا پروژه های سایر دستگاه های خدمات رسان متناسب با بودجه شهرداری ها و در زمان تدوین بودجه برای پروژه ها تعریف شود تا مانع بدخرجی و اتلاف زمان شد.

خدایی با اشاره به اینکه از پسماند روی می توان به عنوان پشتوانه مالی و الگوی پایدار تامین منابع پروژه ها و به عنوان صندوق ذخیره استان استفاده کرد، عنوان کرد: در این راستا طرحی آماده کرده ایم.

وی بیان کرد: باید برای آلایندگی شرکت‌های روی (که در ایام تعطیل و خارج ساعات کاری اقدام به بازکردن فیلترها و رها سازی آلایندگی در هوا می کنند ) تدبیری اندیشید.

عضو شورای اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت در شهرداری باید جدی گرفته شود، متاسفانه جانشین پروری و ریسک پذیری در شهرداری انجام نشده در نتیجه با استمرار وضع موجود با بازنشستگی مدیران فعلی شهرداری با مشکل مواجه می شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر