logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۷۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در جلسه برنامه های زیر سایه خورشید مطرح شد؛

ضرورت نصب المان امام رضا (ع) در زنجان/40 عنوان برنامه زنجانی ها در دهه کرامت برگزار می کنند

ضرورت-نصب-المان-امام-رضا-(ع)-در-زنجان-40-عنوان-برنامه-زنجانی-ها-در-دهه-کرامت-برگزار-می-کنند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت نصب المانی با عنوان امام رضا (ع) در زنجان تاکید کرد و گفت: شورای نام گذاری در این زمینه اقدام کند.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در جلسه برنامه های زیر سایه خورشید،اظهار داشت: تواضع و فروتنی آن است که آنگونه که دوست داری مردم با تو رفتار کنند با مردم آنگونه رفتار کنی.
وی ادامه داد:افراد عاقل مردم را دوست دارند و کسی که از مردم فاصله می گیرد از عقل کمتر برخوردار است.
امام جمعه زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی در اجرای برنامه ها، خاطرنشان کرد: بهره‌‏مندی معنوی از برکات آستان ملک‌پاسبان حضرت رضا علیه آلاف التحیة و الثناء، خدمت به زائران و ضعفا و نیازمندان، خدمت به مجاوران آستان مقدس رضوی، توجه به ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی در عرصه داخلی و بین‏‌المللی،حفاظت از گنجینه آستان،  حفاظت از موقوفات و  ساماندهی‏ اقتصادی. از تاکیدات مقام معظم رهبری محسوب می شود.

وی برضرورت توجه به محرومان جامعه تاکید کرد و گفت: چتر رفعت آن امام همام باید برسر همه به ویژه محرومین جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت هدفمند کردن دیدار خادمان رضوی با مردم تاکید کرد و گفت: باید نتایج درستی از این دیدارها کسب شود.

آیت الله خاتمی برضرورت نصب المانی با عنوان امام رضا (ع) در زنجان تاکید کرد و گفت: شورای نام گذاری در این زمینه اقدام کند.
وی برضرورت جلوگیری از اسراف در شرایط کنونی جامعه در برنامه ها تاکید کرد و گفت: باید برنامه های مناسبی اجرایی شود.

 

*آغاز برنامه های زیر سایه خورشید در زنجان

"مهدی رسولی" رئیس هئیت ثارالله زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه های اجرایی یازدهمین جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید در استان زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه ها از 31 تیرماه سال جاری آغاز می شود، افزود: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، چهل عنوان برنامه در این زمینه اجرایی می شود.

این مسئول بیان داشت: این مراسم از ساعت 15 با ورود خادمان امام رضا (ع) در زنجان آغاز می شود و مراسم استقبال در دفتر امام جمعه زنجان ساعت 18 عصر برگزار می شود.

رئیس هئیت ثارالله زنجان دیدار با علما و خانواده های شهدا را از برنامه های اولین روز خادمان رضوی در زنجان عنوان کرد و گفت: استقبال مردمی در مزار شهدای گمنام گاوازنگ زنجان بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

رسولی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه یکم مرداد ماه سال جاری نیز بازدید از پادگان تیپ 216 زرهی زنجان، دیدار با خانواده شهدا،بازدید از کارخانه مس،حضور تصادفی در یکی از دفاتر ثبت ازدواج،حضور در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان از برنامه های خادمان رضوی در زنجان است.

وی افزود: همچنین برگزاری عصر شعر ملکوت ،بازدید از مسجد امام رضا (ع) و زینبیه اعظم از دیگر برنامه ها در دومین روز محسوب می شود.

این مسئول ادامه داد: در روز سوم نیز دیدار با امام جمعه طارم،دیدار با مردم روستاهای وزنه سر،سرخه سنگ و خساره، درام،تازه کند و حضور در مسجد شهر چورزق و برگزاری مراسم شب میلاد در مسجد صاحب الزمان آببر انجام می شود.

رئیس هئیت ثارالله زنجان از دیدار مردمی خادمان رضوی در روستاهای باغ مطهری و پاسار و دیدار مردمی در کوی وحدت زنجان در چهارمین روز خبرداد و گفت: روز پنج شنبه چهارم مرداد نیز دیدار با علما،کانون اصلاح و تربیت زنجان،حضور در گلزار شهدا از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

رسولی یادآور شد: ویژه برنامه هئیت ثارالله زنجان نیز با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مولودی خوانی حاج سید مهدی میردادما در روز چهارم مرداد برگزار می شود.

یکی از اعضای هئیت ثارالله زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا چهارم مرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه های زیر سایه خورشید در سه هزار شهر و شهرستان اجرایی می شود،افزود: در استان زنجان نیز در شهرستان های زنجان و طارم برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

 

*مهمترین برنامه آستان قدس رضوی رسیدگی به مستمندان است

این مسئول خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه آستان قدس رضوی رسیدگی به مستمندان و فقرا است که در این زمینه افراد بالای 40 سال که تا کنون به مشهد مشرف نشده اند، به این سفر معنوی اعزام می شوند.

حسنی شناسایی فقرا و اهدای بسته های حمایتی را از دیگر طرح های آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: حمایت از طرح های اشتغالزایی از دیگر برنامه ها محسوب می شود که در قالب این طرح به ازای هر طرح ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.
وی گفت: شناسایی بیماران نیازمند و صعب الاعلاج و ایتام سادات از دیگر خدمات آستان قدس رضوی است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در این جلسه گفت: اگر بتوانیم با توجه به شرایط اقتصادی برنامه ها مردمی برگزار شود بهتر است که در این زمینه حضور در بازار می تواند مثمر ثمر باشد.
"احمدی"معاون شهردار زنجان برضرورت همکاری با دستگاه های اجرایی این برنامه تاکید کرد و گفت: فضای شهری و برگزاری جشن و برنامه های فرهنگی ویژه بانوان از برنامه های شهرداری زنجان است.

وی از اجرای طرح بهسازی و مناسب سازی پارک ها و بوستان های شهر زنجان به مناسبت دهه کرامت خبرداد و گفت: این طرح از 25 تیرماه تا 25 مرداد اجرایی می شود.

"قاسمی"معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: جشنواره داستان نویسی رضوی به مناسبت دهه کرامت در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس،اجرای برنامه آیینه و شمعدان،برگزاری جشن میلاد در کانون های فرهنگی و هنری مساجدد و برگزاری کارگاه سبک زندگی و مسابقه کتاب رضوی از برنامه های پیش بینی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر