logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۷۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

حضرت معصومه(س) نماد عفاف و حجاب اسلامی است/ حجاب و عفاف جزو زیر‌ساخت‌های فرهنگی کشور

حضرت-معصومه(س)-نماد-عفاف-و-حجاب-اسلامی-است-حجاب-و-عفاف-جزو-زیر‌ساخت‌های-فرهنگی-کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حضرت معصومه(س) الگوی دختران ایران زمین بوده و نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی محسوب می شود.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری،در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر،اظهار داشت: حیات هر جامعه متکی به فرهنگ آن جامعه است و جامعه زنده و پویا، فرهنگ پویا دارد از این رو باید برای شکوفایی جامعه فرهنگ دینی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه(س)به نام روز دختر،بیان داشت:در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) زنان دارای جایگاه و مقام والایی هستند و خداوند با تاکید بر اهمیت نقش زن در خانواده و جامعه، زنان مسلمان را الگوی زنان جهان معرفی کرده است. 
این مسئول بیان داشت: تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س)در جامعه موجب می‌شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رعایت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند انجام کارهای ریشه‌ای و عمیق از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

 

*فطرت انسان‌ها با برهنگی سازگار نیست

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه «زنان مسلمان بر اساس مبانی اعتقادی ملزم به رعایت حجاب هستند»،افزود:  فطرت انسان‌ها با برهنگی سازگار نیست و ادیان الهی و توحیدی هم بر این نگاه فطری تأکید داشته و اصل پوشش در تمام ادیان پذیرفته شده‌ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اسلام در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها کامل‌ترین نظر و برنامه را داشته و همچنین کامل‌ترین نگاه را در حجاب عرضه کرده‌ است.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه حجاب در چارچوب مبانی اعتقادی دینی و معیارهای معارفی که بر اساس دستورات اسلام است برای یک زن مسلمان واجب شده است،ادامه داد: «جایگاه امروز حجاب بین بانوان برخاسته از اعتقادات و انتخاب آنها است».

وی افزود: «در فرهنگ عمومی باید شرایط لازم برای سخن حق و حکم قرآنی در زمینه حجاب و عفاف آماده شده و باید در این راستا فرهنگ عمومی از خودش مقاومت نشان بدهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این‌که «برنامه‌های اندیشیده شده در زمینه حجاب و عفاف باید فکری، علمی، عمیق و بصیرانه باشد» گفت: برنامه خوب و اندیشه‌محور از سویی و پذیرش منطقی از سوی دیگر می‌تواند منجر به یک اتفاقی در عرصه حجاب و عفاف شود.

 

*حجاب در آیات قرآنی جایگاه ویژه و ممتازی دارد

صفی‌یاری با بیان این‌که «حجاب در آیات قرآنی و روایات و سیره و سنت حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) جایگاه ویژه و ممتازی دارد» ادامه داد: همچنین در فقه شیعی و امام شافعی این قضیه مورد تأکید است.

وی با بیان این‌که «انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود و با پیش‌زمینه‌های فرهنگی و هدف‌گذاری و چشم‌انداز فرهنگی پیروز شده و استمرار یافته است»، بیان کرد: یکی از عوامل پیدایش انقلاب در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) وضعیت زشت و زننده بی‌حجابی و بی‌بند و باری در قبل از انقلاب بود که روحانیت و مراجع از بی‌بند و باری و فحشای حاکم بر جامعه آن روز به ستوه آمدند و حاکمیت اسلام و به‌ویژه حاکمیت حجاب و عفاف را مطالبه کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به این‌که «در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت به حاکمیت فضایل اخلاقی و گسترش فضیلت‌های دینی که شامل حجاب و عفاف است، تأکید شده است» گفت: بزرگترین عامل حجاب و عفاف پیش‌زمینه‌های تحقق و پیروزی و استمرار انقلاب است.

صفی‌یاری با بیان این‌که «حجاب و عفاف مقوله‌ای شرعی و قرآنی است و جزو زیر‌ساخت‌های فرهنگی به‌حساب می‌آید؛ چرا‌که برهنگی فرهنگی جامعه را به بی‌بند و باری و فساد می‌کشاند» گفت: فرهنگ برهنگی منجر به برهنگی فرهنگی می‌شود.

وی با بیان این‌که «همچنین بخش فرهنگی این سازمان فعالیت خود را بر مبنای تقویت معارف دینی، گسترش فرهنگ دینی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف قرار داده است» ادامه داد: این فعالیت در سازمان تبلیغات نه به‌صورت مقطعی بلکه به‌صورت کاری مستمر و بلند‌مدت برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری از موضوع مهم حجاب و عفاف سخن به میان آورده و اظهار کرد: تاثیر عمیق حجاب و عفاف و حرمت این مسئله باید به نحو احسن به فرزندانمان انتقال داده شود. زمانی که معرفت درستی از حجاب و عفاف داشته‌ باشیم فرزندانمان را بهتر راهنمایی خواهیم کرد.  
وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاه‌سازی در دو بعد باید جدی گرفته شود، ادامه داد: نخست باید آموزش‌ها را برای گروهی درنظر گیریم که خود حجاب و عفاف را ارزشمند دانسته و رعایت می‌کنند این افراد باید توانایی انتقال مفاهیم ارزشمند را به فرزندان و اطرافیان خود داشته باشند.

*ضرورت ارائه آگاهی در خصوص حجاب و عفاف
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: در وهله دوم نیز آموزش‌ها و آگاهی‌ها باید به گروهی انتقال داده شود که مفاهیم ارزشمندی چون حجاب و عفاف چندان به صورت عنصری اثرگذار قابل درک نیست این قشر نیز باید از اطلاعات مفید و اثربخشی تغذیه شوند تا مفهوم واقعی حجاب و عفاف را درک کنند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان بارها هشدارهای لازم را داده‌اند و این ما هستیم که باید با هوشیاری کامل فرامین و سخنانشان را در عمل اجرا کنیم.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه اسلامی و فاطمی است، گفت: نباید تن به تصمیماتی بدهیم که در جامعه اسلامی ما جایگاهی ندارند.
وی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب است که بارها در قرآن و روایات بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: یک صد روایات در موضوع حجاب و عفاف وجود دارد. دین اسلام نیز آزادی‌هایی برای افراد در نظر گرفته است که همه اهداف مهمی را دنبال می‌کنند و ارزشمند هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از پوشش به عنوان ثمره حیا و عفت سخن به میان آورده و افزود: دشمن در پی از بین بردن ارزش‌هایی چون عفاف و حجاب است و در این میان ما باید تلاش کنیم تا با مسلح کردن خود به اطلاعات جامع و در مجموع آگاهی، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر